۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۷

نمایشگاه نقاشی عاشورایی فصل سرخ در پارس جنوبی برپا شد

نمایشگاه نقاشی عاشورایی فصل سرخ در پارس جنوبی برپا شد

بوشهر - آثاری از استاد علی بحرینی در قالب نمایشگاه نقاشی عاشورایی فصل سرخ در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرینی صبح شنبه در آئین آغاز به کار این نمایشگاه اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی برای ایجاد این آثار و برگزاری نمایشگاه صورت گرفته است که این آثار در زمینه نهضت عاشورا تهیه شده است.

وی اضافه کرد: انتقال مفاهیم آیینی و عاشورایی از مهمترین اهداف اجرای این آثار و برگزاری نمایشگاه بوده است که امیدواریم توانسته باشیم در این آثار موضوع را به خوبی انتقال دهیم.

این هنرمند بوشهری با بیان اینکه آثار فصل سرخ به سبک رئال مینیاتور است، تصریح کرد: رئال مینیاتور ترکیبی از هنر ایرانی و رئال است که بر اساس واقعیات و بر اساس کتب مختلف نگاشته شده است.

وی به استفاده از مقتل‌ها و تاریخ نگاری‌هایی از عاشورا برای خلق آثار این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در اینگونه آثار، سلیقه و برداشت هنرمند جایگاهی در ساخت آثار ندارد.

بحرینی در ادامه بیان داشت: آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده است، پس از برگزاری نمایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، به موزه آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر چند گاها با کمبود امکانات و تجهیزات روبرو بوده‌ایم ولی این کمبودها مانعی برای خلق آثار نشد.

استاد علی بحرینی از هنرمندان توانا و خوش ذوق استان بوشهر متولد 1349 در بردخون شهرستان دیر است.

کد خبر 2442338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha