۱۲ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹

عیسی مومنی در گفتگو با مهر:

برخورد سختی در انتظار کشتی‌گیر دوپینگی است

برخورد سختی در انتظار کشتی‌گیر دوپینگی است

رئیس کمیته کشتی ساحلی فدراسیون کشتی اعلام کرد در صورت قطعیت دوپینگ یکی از ملی‌پوشان، سخت‌ترین تنبیه و محرومیت را برای فرد خاطی در نظر گرفته می‌شود.

عیسی مومنی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد بحث دوپینگ یکی از کشتی‌گیران ساحلی با بیان این مطلب اظهارکرد: به هیچ عنوان نمی‌توان قبل از قطعیت این موضوع از سوی مراجع بین‌المللی و همچنین نامه رسمی اتحادیه جهانی کشتی اقدام خاصی انجام داد. ضمن اینکه تایید و رد این موضوع نیز منوط به همان نامه رسمی است اما آنچه مسلم است با فرد دوپینگی با جدیت برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: فدراسیون کشتی مدتهاست که اقدامات قابل قبولی را در این موضوع انجام داده و مطمئن باشید کشتی گیر خاطی در صورت اثبات قطعی این مساله باید قید حضور در این رشته را بزند. این بحث یک موضوع شخصی نیست و با نام و اعتبار یک کشور گره خورده است، پس به این دلیل نمی‌توان از کنار این اتفاق به سادگی گذشت.

رئیس کمیته کشتی ساحلی فدراسیون کشتی بحث مبارزه و ریشه کن کردن دوپینگ را تنها به اقدامات قاطع و جرایم سنگین منتهی ندانست و افزود: کشتی گیران ما باید از نظر فرهنگی نیز مورد توجه ویژه مربیان سازنده خود قرار گیرند که از همان ابتدا با توجه به مخاطرات و محرومیت‌های احتمالی به سراغ این قبلی داروها نروند.

مومنی همچنین گفت: متاسفانه تفکرات سنتی و قدیمی همچنان در برخی کشتی گیران وجود دارد و این افراد خاطی فکر می‌کنند می‌توانند دانش و علم روز ورزش دنیا را دور بزنند!

بنا بر این گزارش، جابرصادق زاده، محمد نادری و کامران حسینی جم به عنوان ملی پوشان کشتی ساحلی ایران در بازی‌های آسیایی ساحلی در تایلند به میدان رفتند که هر سه نفر موفق به کسب مدال طلا شدند. گفته می‌شود نتیجه تست اول دوپینگ یکی از این ملی پوشان مثبت اعلام شده است.

کد خبر 2453064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha