معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

اختصاص سرفصل جداگانه به فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم توسعه

اختصاص سرفصل جداگانه به فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم توسعه

معاون وزیر ارتباطات گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم توسعه کشور سرفصل جداگانه خواهد یافت.

برات قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر، از ساختار جدید برنامه ریزی شده برای چشم انداز حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور خبر داد.

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به زمان کم باقی مانده تا پایان برنامه پنجم توسعه از برنامه ریزیهای مدنظر برای چشم انداز فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم توسعه خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون وضع موجود در حوزه ICT را بررسی کرده و گزارشها و شاخص های مدنظر را آماده ارائه کرده ایم.

وی با تاکید براینکه منتظر ابلاغ سیاستهای کلی مقام معظم رهبری برای برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور هستیم، ادامه داد: راه اندازی شورای برنامه ریزی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفته که پس از ابلاغ سیاستهای کلی، اقدامات این شورا به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز می شود.

قنبری گفت: برای نخستین بار و در چارچوب ساختار برنامه ریزی که تصویب شده و به وزارت ارتباطات نیز ابلاغ شده است، فناوری اطلاعات و ارتباطات در یک بخش جداگانه و عنوان مجزا، در برنامه ششم توسعه دیده خواهد شد و دیگر در ذیل بخش های اقتصادی مانند حمل و نقل و مسکن نخواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه شورای برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال تهیه مقدمات وضع موجود و ارزیابی شاخص های گذشته و برنامه های قبلی و چالشهای آینده در این حوزه برای برنامه ششم توسعه است، در مورد تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه خاطرنشان کرد: اهداف محقق شده در برنامه پنجم توسعه برای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هنوز مشخص نشده و از آنجایی که برای این برنامه، پیوست بودجه دیده نشده بود ارزیابی آن به نوعی مشکل است اما سعی براین است که تا سال آینده میزان اجرای اهداف این تکلیف ملی را ارزیابی کنیم.

کد خبر 2460019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha