با هدف سیاستگذاری در حوزه فناوری؛

کارگروه برنامه ششم توسعه در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد

کارگروه برنامه ششم توسعه در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد

کارگروه برنامه ششم توسعه با هدف سیاستگذاری در حوزه فناوری اطلاعات، در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در کمیته تخصصی فناوری کارگروه برنامه ششم توسعه مرکز ملی فضای مجازی، بر اهمیت بحث فناوری در حوزه فضای مجازی به عنوان یکی از مباحث مهم و تاثیرگذار بر پایه های اقتدار کشور تاکید کرد.

وی گفت: وظایف شورای عالی فضای مجازی هماهنگی، تصمیم گیری و سیاستگذاری در فضای مجازی با توجه به حکم تاسیس آن به دستور مقام معظم رهبری است و از این جهت ماموریت ما ملی و فراقوه ای بوده و مشارکت ملی تمامی دستگاه ها را می طلبد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه بخش فناوری در فضای مجازی در توسعه کشور تاثیرگذار است، افزود: بهترین نیروها در کشور در حوزه فضای مجازی در حال تحصیل هستند و ما بیشترین نیروهای متخصص را در این حوزه داریم، به نحوی که در دوران جنگ و حتی در دوران تحریم نیز ما به اتکای نیروهای داخلی در این بخش توانستیم بحران ها را از پیش برداریم.

انتظاری گفت: حوزه فناوری نباید در بخش تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات خلاصه شود بلکه باید تاثیرات این بخش را در سایر حوزه ها نیز در نظر گرفت.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه فضای مجازی کشور و تاثیراتی که در ساختارهای حکومتی، سیاسی و اجتماعی می گذارد، رو به گسترش است خاطرنشان کرد: باید تاثیر فناوری را در حوزه های نوظهور مانند داده های عظیم (بیگ دیتا) و اینترنت اشیا که ساختار کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، مورد توجه قرار داد.

وی با تاکید براینکه در برنامه های چهارم و پنجم توسعه کشور موارد بسیار خوبی را در حوزه فضای مجازی داشتیم اضافه کرد: اما به دلیل نبود تصمیم گیری متمرکز، اقدامات موثر در فضای مجازی به صورت همگرا و هماهنگ به اجرا درنیامد.

به گزارش مهر، کمیته تخصصی فناوری کارگروه برنامه ششم توسعه فضای مجازی با حضور نمایندگان نهادها و سازمان های مرتبط در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد؛ در این کمیته محورهای توسعه هماهنگ، یکپارچه و موثر فناوری های فضای مجازی در برنامه ششم توسعه کشور تبیین و مورد بررسی قرار گرفت؛ براین اساس مقرر شد تا پیشنهاد سیاست ها و احکام پیشنهادی در این حوزه از طرف نهادها و سازمان های مربوطه به مرکز ملی فضای مجازی ارسال شود.

کد خبر 2878496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha