آیت‌الله اراکی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما:

اساس جامعه اسلامی مبتنی بر صلح و آشتی است

اساس جامعه اسلامی مبتنی بر صلح و آشتی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی واحد با صلح و آشتی زندگی می کند، اظهار داشت: اساس جامعه اسلامی مبتنی بر صلح و آشتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) اظهار داشت: کنفرانس وحدت اسلامی چندین هدف را دنبال می کند اولین هدف فراهم ساختن زمینه ارتقاء و نشست های مشترک علمای جهان اسلام و شکستن بسیاری از دیوار های حائل بین فرهیختگان و علمای جهان اسلام است.

وی افزود: جای تأسف است که برخی حائل ها وهمی، بین مذاهب اسلامی و اقشار جامعه اسلامی شکاف به وجود آورده است و این نشست ها این حائل ها را از بین خواهد برد. دومین هدف این است که اسلام را به عنوان دین رحمت معرفی کنیم هیچ مکتب و مسلکی همانند اسلام یک ایدئولوژی روشنی در ایجاد یگانگی در جوامع ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین چالشی که روبروی جامعه بشری و جامعه اسلامی است تروریسم و تند روی است، اظهار داشت: کشورهای غربی و استکبار جهانی تلاش می کنند که با انواع و اقسام روش ها اسلام را به عنوان دین خشونت، جنگ و آدمکشی معرفی کنند این درحالی است که اسلام بر مبنای صلح و و ایجاد برادری استوار است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به تربیت جنایتکاران بوسیله علمای وهابی در زندانهای کشورهای غربی گفت: غربیها تبلیغات بسیاری کردند که اسلام را دین آدم کشی، خشونت و جنایت معرفی کند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: سومین هدفی که کنفرانس وحدت دنبال می کند تبیین خطراتی است که از ناحیه فتنه انگیزی و تفرقه انگیزی در جامعه اسلامی ایجاد می شود این خطرات هویت جامعه اسلامی و هویت انسانی را مورد تهدید قرار داده است.

وی گفت: آمریکاییها حوادثی مانند ۱۱ سپتامبر را ایجاد کردند که بگویند همه مسلمانان از جمله مقاومت مردم فلسطین تروریست هستند. اینکه مقاومت فلسطین را تروریست معرفی می کنند برای جلوگیری از ادامه روند پیروزیهای ملت فلسطین است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه به نقش کشورهای عربی منطقه خلیج فارس و رابطه آنها با ایران اشاره کرد و گفت: نفع کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان وحدت با ایران است و اگر سیاستمداران امروز این کشورها سخن ما را نپذیرند نسل های بعدی این را خواهند پذیرفت. عربستان به جای اینکه با آمریکا درباره قیمت نفت برای ضربه زدن به ایران یک دست شود روابط اقتصادی خود را با کشورهای اسلامی از جمله ایران تقویت کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران همراهی کردند و رابطه دارند از این رابطه نفع برده اند. تهدید کشورهای عربی صهیونیستها هستند واگر رژیم اشغالگر قدس امروز دستش به جزیره العرب برسد آن را اشغال می کند. غربیها بویژه آمریکاییها و انگلیسی ها از ترفند ایران هراسی می خواهند عربها به صهیونیست ها نظر مثبت داشته باشند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: اگر ایران اهل دشمنی با کشورهای عربی بود و می خواست تلافی کند به آنها می گفت که در هشت سال جنگ تحمیلی ازهمکاری این کشورها با صدام رنج کشیده است و آنها در به خاک وخون کشاندن جوانان ایران کمک کرده اند.

آیت الله اراکی افزود: اگر ملتی هویت مستحکمی داشته باشد و در مقابل هجوم دشمن از هم نپاشد و سرسختانه مقاومت کند به سعادت می رسد. باید اکنون اسلام و جامعه اسلامی دوره امیرالمومنین (ع) را ایجاد کنیم تا زمینه ظهور امام عصر (عج) فراهم شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی واحد با صلح و آشتی زندگی می کند، اظهار داشت: اساس جامعه اسلامی مبتنی بر صلح و آشتی است.

کد خبر 2460705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha