۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۱۳

اسمعیل زاده مطرح کرد:

کلنگ زنی و افتتاح ۴۴ پروژه آموزش و پرورش در آذربایجان غربی

کلنگ زنی و افتتاح ۴۴ پروژه آموزش و پرورش در آذربایجان غربی

ارومیه - مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۲۲ طرح آموزش و پرورش در استان افتتاح و کلنگ احداث ۲۲ مدرسه نیز بر زمین زده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز اسمعیل زاده عصر پنجشنبه در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین این دو اداره کل با خبرنگاران افزود: ۲۲ طرح افتتاحی شامل ۱۰۹ کلاس درس و دو باب سالن ورزشی است که این طرح ها در ۱۳ هزار و ۷۹۳ متر مربع و اعتبار ۱۵۱ هزار میلیارد ریال آماده بهره برداری شده اند.

اسمعیل زاده با اشاره به افزایش میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز در پروژه های تحویلی به آموزش و پرورش ادامه داد: از این تعداد ۱۲ طرح شامل ۵۶ کلاس درس توسط خیرین احداث و به فضای آموزشی استان تحویل داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به کلنگ زنی ۲۲ مدرسه در طول ایام دهه فجر امسال عنوان کرد: این طرح ها شامل ۱۵ مدرسه به ۱۳۰ کلاس درس است که از محل اعتبارات استانی و هفت مدرسه با ۵۷ کلاس درس از محل اعتبارات ملی کلنگ زنی و حداث می شوند.

اسمعیل زاده نیز در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از کمبوداعتبار و روند کند تخریب و نوسازی مدارس استان گفت: از سال ۸۵ طرح نوسازی ۴ هزار و ۱۱ مدرسه استان در دست اجراست که ۵۰ درصد طرح شامل هزار و ۸۵۰ کلاس درس اجرایی شده ولی مابقی نیازمند اختصاص بودجه و اعتبار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یاد آور شد: برای رسیدن به استانداردهای مطلوب آذربایجان غربی نیازمند پنج هزار کلاس درس است تا مدارس استیجاری، تخریبی و دو نوبته را حذف کند که اجرایی شدن نیازمند اختصاص اعتبارات مورد نیاز است.

وی با اشاره به مشارکت فعال خیرین در ساخت مدارس گفت: تاکنون ۴۰۰ پروژه شامل ۷۰۰ کلاس درس میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز در استان بوده که ۵۰ درصد تعهدات محقق شده و مابقی در دست اجراست.

کد خبر 2478056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha