۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۰

۱۱ سال بعد از درگذشت نویسنده؛

ادامه رمان اسيتگ لارسن در ۳۵ كشور منتشر می‌شود

ادامه رمان اسيتگ لارسن در ۳۵ كشور منتشر می‌شود

ادامه رمان «دختری با خالكوبی اژدها» رمان پرفروش استيگ لارسن نويسنده فقيد سوئدی همزمان در ۳۵ كشور منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، این كتاب كه نوشتنش توسط استیگ لارنس شروع شده بود و ادامه آن را دیوید لاگركرنتس نوشت، با عنوان «آنچه نمی‌كُشد» به بازار می‌آید.

این كتاب كه جلد چهارم از سه گانه پرفروش این نویسنده فقید سوئدی است كه با عنوان «هزاره» شناخته می‌شود، رمانی جنایی است كه تابستان آینده و همزمان در ۳۵ كشور منتشر می‌شود.

نوشتن این كتاب در ماه نوامبر به پایان رسید و دیوید لاگركرانتس نویسنده‌ای كه به عنوان نویسنده همراه در نوشتن كتاب زندگینامه زلاتان ابراهیموویچ ستاره فوتبال با وی همراهی كرده، نوشتن این رمان جنایی را به پایان برده است.

او به جای استیگ لارسن كه سال ۲۰۰۴ و بر اثر سكته قلبی در ۵۰ سالگی درگذشت، این كار را انجام داد.

آنچه نمی‌كُشد

در این كتاب، موضوع كتاب‌های قبلی ادامه پیدا می‌كند؛ داستانی كه شخصیت اول آن را قهرمان زنی تشكیل می‌دهد كه لیزبت سالاندر نام دارد. این شخصیت با كتاب نخست لارسن با عنوان «دختری با خالكوبی اژدها» شهرتی جهانی پیدا كرد. 

این كتاب در ۵۰۰ صفحه نوشته شده اما نویسنده و ناشر درباره معنایی كه باید از عنوان كتاب دریافت كرد، توضیحی نداده‌اند.

لاگركرانتس در این باره گفته است: هدفم این بود تا از اسطوره‌ای گسترده كه لارسن در جهان داستانی‌اش خلق كرده، بیشترین استفاده را ببرم. او افزوده است به جهان داستانی لارسن وفادار مانده و همان سبك لارسن را با توجه به موضوعی سیاسی اجتماعی با پس زمینه جنایی، ادامه داده است.

او گفته است: لیزبت سالاندر فقط یك قهرمان نیست. او تنها برای قدرت و استعدادش بزرگ نیست بلكه برای شخصیت و پیشینه‌اش هم اهمیت دارد.

گفته می‌شود استیگ لارسن قصد داشت تا این مجموعه را تا هفت رمان ادامه دهد.

«نورداشتدز» ناشر او نیز اعلام كرده این كتاب ۲۷ آگوست منتشر می‌شود و ناشران انتظار دارند استقبالی كه از «كد داوینچی» كتاب دن براون در سال ۲۰۰۳ صورت گرفت، از این كتاب هم به عمل آید.

از سه جلد نخست این مجموعه كه با انتشار «دختری با خالكوبی اژدها» در سال ۲۰۰۵ آغاز شد، بیش از ۸۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسید.

استیگ لارسن در آستانه انتشار این كتاب درگذشت و هرگز موفقیت مجموعه آثارش را ندید.

کد خبر 2478081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha