۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۴۶

مهر گزارش می‌دهد

پیشنهادهایی برای معاون نظارت و ارزشیابی/ مراقب سینما باشید

پیشنهادهایی برای معاون نظارت و ارزشیابی/ مراقب سینما باشید

چندتن از سینماگران درباره پست معاونت نظارت و ارزشیابی و اینکه فرد مسئول بر آن باید با تسلط بر سینما پای مجوزها بایستد سخن گفتند و ایل بیگی را فرد مناسبی برای این جایگاه دانستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب ایل بیگی چندی پیش به سمت معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی منصوب شد. وی پیش از این مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران بود و پیش از این نیز در عرصه های سینمایی و مدیریتی فعالیت های متعددی داشته است.

سمت معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین پست های مدیریتی سینما است از این حیث که از طرفی نیازمند دانش سینمایی و از طرفی نیازمند تعامل لازم این معاونت با سینماگران است.

در این گزارش چند تن از فعالان و سینماگران نظر خود را درباره این جایگاه و اهمیت این پست و کسی که بر مسند آن می نشیند بیان کردند.

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سینما درباره جایگاه معاونت و ارزشیابی تاکید کرد: این معاونت جایگاه مهمی دارد و مدیر آن باید خیلی خوب سینما و فیلم را بشناسد.

وی ادامه داد: از آنجایی که مجوزها از این بخش بیرون می آید بخش پر سر و صدای سینماست و به دقت نظر بالایی نیازمند است. 

معاونت نظارت و ارزشیابی جایگاه مهمی است 

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به ویژگی هایی که برای حضور در این جایگاه نیاز است، عنوان کرد: معاونت نظارت و ارزشیابی جایگاه مهمی است و کسی که می خواهد در آنجا کار کند باید مدیر دانایی باشد.

تهیه‌کننده «اعترافات ذهن خطرناک من» در پایان بیان کرد: آنچه که بیشتر برای مدیریت در این پست لازم است دقت و دانش است و غیر از این، قوانین در این جایگاه مشخص است و باقی به سلیقه و مدیریت فرد بازمی گردد. حبیب ایل بیگی معاون جدید نظارت و ارزشیابی کار سختی پیش رو دارد البته ایل بیگی حضور خوبی در سینما داشته و از جشنواره ها تا جایگاه های مدیریتی با سینماگران تعامل داشته است.

همچنین مجیدرضا مصطفوی کارگردان جوان سینما درباره ایل بیگی که این سمت جدید را بر عهده گرفته است به خبرنگار مهر گفت: در این 15 سال گذشته که ایل بیگی در سمت های مختلف در جشنواره فجر، انجمن سینمای جوانان و یا وزارت ارشاد مشغول به فعالیت بوده است پرونده کاری خود را نشان داده است. مهمترین حسنی که وی دارد تعامل با نسل جوان سینماست و به دلیل همین خصلت هم بوده است که ایوبی او را به این سمت گمارده است.

معاونت هم باید پای مجوزهایی که صادر می کند بایستد 

وی ادامه داد: اتفاقی که در دو سال اخیر افتاد این بود که مدیریت جدید سینمایی روی کار آمد که تعاملش با فیلمسازان و اهالی سینما بهتر از گذشته بود  و در کنار آن اتفاق دیگری هم بود آن هم اینکه فیلم هایی که مجوز نمایش داشتند به اکران نرسیدند و مهمترین کار معاونت نظارت و ارزشیابی این است که پای مجوزهایی که می دهد چه برای ساخت و چه برای نمایش بایستد.

کارگردان فیلم سینمایی «انارهای نارس» به تصمیم گیری بعضی نهادها در اکران یا عدم اکران یک فیلم گفت: معاونت نظارت و ارزشیابی روی ساخت، تولید و عرضه محصولات فرهنگی سینمایی نظارت دارد و این وظیفه برای هیچ ارگان دیگری تعریف نشده است و من فکر می کنم همان قدر که هر ارگانی برای محصولی که ارایه می کند قدرتی دارد این معاونت هم باید پای مجوزهایی که صادر می کند بایستد و نگذارد دیگر نهادها موازی کاری انجام دهند. 

این کارگردان ادامه داد: فیلمساز و دیگر عوامل یک فیلم برای ساخت اثر خود تلاش زیادی می کنند که اگر به اکران نرسد با ضرر و زیان همراه است.

 کارنامه رو به بالای ایل بیگی در مدیریت های قبلی

وی با اشاره به تعامل موجود میان احسانی که پیشتر این سمت را بر عهده داشت، بیان کرد: امیدوارم این تعامل اولیه پابرجا باشد البته حبیب ایل بیگی هم بین اهالی سینما محبوب است ولی کار سختی را در پیش روی خود دارد.

این کارگردان سینما درباره سختی های این پست اظهار کرد: تعامل مدیران سینمای ما تنها با سینماگران نیست بلکه ارگان ها و نهادهای دیگر هم در سینما تاثیرگذار هستند و ایل بیگی علاوه بر اینکه باید با سینماگران تعامل داشته باشد باید این تعامل سازنده را با دیگر نهادها هم داشته باشد.

کارگردان «انارهای نارس» درباره ایل بیگی و ویژگی های وی برای این سمت عنوان کرد: ایل بیگی تازه به این سمت وارد شده است و من نمی توانم پیش بینی از عملکرد او در این جایگاه داشته باشم اما او قبلا هر کجا که بوده است کارنامه متوسط  رو به بالایی از خود ارایه داده است و امیدوارم اینجا هم شرایط به گونه ای شود که بعد از چند سال کارنامه قابل قبولی داشته باشد.

ایل بیگی سال ها تجربه همراهی با هنرمندان و سینماگران را داشته است

همچنین فرید فرخنده کیش معاون امور مناطق و استان های انجمن سینمای جوانان ایران درباره حبیب ایل بیگی بیان کرد: ایل بیگی سال ها تجربه همراهی با هنرمندان و سینماگران را داشته است. او در حوزه های مختلف سینما تجربه کافی دارد و شناختش از اهالی سینما در موقعیت کنونی مناسب با این جایگاه است. 

وی با اشاره به حضور او در معاونت نظارت و ارزشیابی تاکید کرد: با توجه به شناخت و تسلط وی بر سینما، مدیریت موفقی را در معاونت نظارت و ارزشیابی تجربه خواهد کرد. 

فرخنده کیش اضافه کرد: اهالی سینما ایل بیگی را به صداقت، پاکی و نیت مثبتش می شناسند و به نظرم سال ها مدیریت او در معاونت سینمایی، جشنواره فجر و... شناخت او را نسبت به اهالی سینما و سینماگران را نسبت به او تکمیل کرده است. او سال ها در روابط عمومی فجر بنیاد فارابی و سازمان سینمایی حضور داشته است و کارش را از همین معاونت نظارت و ارزشیابی آغاز کرده است بنابراین تسلط بالایی بر ماجرا دارد. 

معاون امور مناطق و استان های انجمن سینمای جوانان ایران در پایان با تاکید بر شناخت ایل بیگی نسبت به سینمای ایران تصریح کرد: گرفتاری ها، مشکلات و حساسیت های خاص این پست، بسیاری را نسبت به آن مردد می کند اما ایل بیگی به دلیل تعهدی که دارد این پست را تکلیف می دانست و فکر می کنم انتصاب او به نفع سینمای بلند است و مناسب ترین فرد برای این جایگاه است.

کد خبر 2478270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha