۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۴۲

طاهران پور مطرح کرد:

تاکید بر تقويت نظارت بر بازار پايان سال در دامغان/۱۶۰ تن ميوه تامین شد

تاکید بر تقويت نظارت بر بازار پايان سال در دامغان/۱۶۰ تن ميوه تامین شد

دامغان - معاون فرماندار شهرستان دامغان با بيان اينكه نظارت بر بازار در ايام پايانی سال تقويت می شود، گفت: شأن خريدار و فروشنده رعايت شده و مردم با وجود قيمتهای مناسب احساس آرامش كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس طاهران پور شامگاه يكشنبه در نشستی با ستاد تنظيم بازار شهرستان دامغان در محل فرمانداري اين شهرستان اظهار داشت: نظارت بر بازار بايد به گونه اي باشد كه افراد كم درآمد و ضعيف جامعه بتوانند به راحتي كالاهاي مورد نياز خود را تهيه كنند نه اينكه با افزايش قيمت اجناس به آن ها فشار وارد شود.

وي با بيان اينكه بازار نبايد به حال خود رها شود گفت: بازرسان اتاق اصناف بايد فعاليت و نظارت خود را بر واحدهاي صنفي تشديد كنند تا از اين راه جلوي کم فروشی و گران فروشی گرفته شود و هيچ کس نتواند اجناس را با قيمت هاي متفاوت به فروش رساند.

۱۶۰ تن ميوه شب عيد مردم دامغان تأمين شد

رئيس تعاون روستايي شهرستان دامغان نيز در اين جلسه با بيان اينكه ميوه شب عيد مردم شهرستان تأمين شده، اظهار داشت: ۱۶۰ تن ميوه شب عيد شامل ۱۱۰ تن پرتقال و ۵۰ تن سيب تأمين شده و هيچگونه مشكل و نگراني در اين زمينه وجود ندارد.

عبدالرضا صداقتي افزود: ميوه هاي شب عيد در غرفه هاي تعيين شده طي روزهاي پاياني سال در سطح شهر دامغان، ديباج، كلاته رودبار، اميريه و روستاهاي شهرستان توزيع خواهد شد.

وي با بيان اينكه در صورت كمبود، ميوه مورد نياز از استان تأمين و وارد شهرستان خواهد شد خاطر نشان کرد: دولت در روزهاي پاياني سال قيمت گذاري ميوه شب عيد را تعيين و به صورت رسمي ابلاغ مي كند.

رئيس تعاون روستايي شهرستان دامغان گفت: با توجه به اينكه براي نخستين بار توزيع ميوه شب عيد از سوي دولت به وزارت جهاد كشاورزي و سازمان تعاون روستايي كشور محول شده اميدواريم بتوانيم با توزيع مناسب رضايت شهروندان را به دست آوريم.

۶۱۳۷ مورد بازرسي از واحدهاي صنفي دامغان انجام شد

رئيس اتاق اصناف شهرستان دامغان نيز در اين جلسه اظهار داشت: از ابتدای سالجاري تاكنون شش هزار و ۱۳۷ مورد بازرسي از واحدهاي صنفي دامغان انجام شد.

علي اصغر نيك خواه با اشاره به اينكه هشت بازرس رسمي و افتخاري بر واحدهاي صنفي دامغان نظارت دارند افزود: از اين تعداد بازرسي انجام شده براي ۴۹۲ واحد صنفي متخلف تشكيل پرونده صورت گرفت و به اداره تعزيرات حكومتي معرفي شدند.

وي با بيان اينكه شهرستان دامغان چهار هزار واحد صنفي و ۱۵ اتحاديه مشترك و يك اتاق اصناف دارد اظهار داشت: ۸۰ درصد تخلفات صنفي شهرستان را عدم برچسب قيمت تشكيل مي دهد.

رئيس اتاق اصناف شهرستان دامغان به بحث نمايشگاه بهاره در روزهاي پاياني سال اشاره داشت و گفت: در صورت ابلاغ دستورالعمل براي برپايي نمايشگاه بهاره، اتاق اصناف با همكاري اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دامغان اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

انجام ۸۳۰۰ مورد بازرسي بهداشتي از واحدهاي صنفي دامغان

كارشناسي مسئول بهداشت محيط مركز بهداشت شهرستان دامغان نيز در اين جلسه از هشت هزار و ۳۰۰ مورد بازرسي بهداشتي از واحدهاي صنفي اين شهرستان خبر داد و افزود: اين تعداد بازرسي از قنادي ها، نانوايي ها و سوپرماركت ها بوده كه تعداد بازرسي از واحدهاي صنفي تا پايان سال به ۱۲ هزار مورد خواهد رسيد.

محمد سلماني با بيان اينكه سلامت غذايي مردم از اولويت هاي كاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است اضافه كرد: براي يك هزار و ۹۰۰ نفر در مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي شهرستان كارت سلامت بهداشتي صادر شده است.

وي به اجراي طرح تشديد نظارت بر سلامت از سوي مركز بهداشت شهرستان دامغان از اول اسفند تا ۱۷ فرودين سال آينده خبر داد و اظهار داشت: اين طرح ملي است كه براي اجراي آن ۱۰ نفر بازرس بهداشت محيط همكاري دارند.

مردم با اطمينان كامل مواد غذايي خود را تهیه کنند

كارشناسي مسئول بهداشت محيط مركز بهداشت شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: سال گذشته و در راستاي طرح تشديد سلامت در شهرستان كه به مدت ۴۵ روز اجرا شد دو هزار مورد نمونه گيري انجام گرفت كه دامغان به عنوان شهرستان برتر در سطح استان سمنان شناخته شد.

سلمانی با بيان اينكه در بازرسي از نمايشگاه بهاره سال گذشته هيچگونه مورد بهداشتي مشاهده نشده بود، تصريح كرد: امسال نيز با برنامه ريزي هاي انجام شده در صورت برپايي نمايشگاه بهاره نظارت و بازرسي بهداشتي اجرا مي شود تا مردم با اطمينان كامل مواد غذايي را با تاريخ معتبر خريداري كنند.

در اين جلسه هر يك از اعضا ديدگاه ها و نظرات خود را در زمينه هر گونه همكاري در نظارت بر اجناس، كالا و ... با ستاد تنظيم بازار ارائه دادند.

کد خبر 2482297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha