۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۱۲

ارشدی:

بازنمایی واقعی فرهنگ کشور هدف برگزاری جشنواره اقوام در سنندج است

بازنمایی واقعی فرهنگ کشور هدف برگزاری جشنواره اقوام در سنندج است

سنندج - مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: بازنمایی واقعی از فرهنگ و هنر ایران هدف اصلی برگزاری جشنواره است.

به گزارش خبرنگار، جمال ارشدی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر در سنندج اظهار داشت: یکی از ابعاد توسعه در هر کشوری توسعه فرهنگ و هنر است.

وی با اشاره به این مطلب که کردستان دارای ظرفیت های فرهنگی و هنری ویژه ای است، افزود: باید فرهنگ و هنر هر منطقه ای در این جشنواره به نمایش گذاشته شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان بیان کرد: موسیقی یکی از ظرفیت‌ های بومی و محلی استان کردستان است و تقویت این حوزه می تواند بسترهای جذب گردشگر را تقویت کند.

ارشدی یادآور شد: هدف از برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی این است که یک نوع بازنمایی واقعی از فرهنگ و هنر اقوام به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: برای گسترش صنعت توریسم و معرفی ویژگی های فرهنگی استان به جهان باید به ابعاد عملی و اجرایی و افزایش کیفیت برنامه ها توجه کرد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: مشخص کردن نمادهای فرهنگی هر یک از شهرهای استان از اهداف دیگر فرهنگی جشنواره است که در صورت ارائه بازنمایی واقعی می توان موفق تر عمل کرد.

ارشدی اظهار داشت: استفاده از خرد جمعی در برنامه ریزی ‌ها ضروری است و برای انجام یک کار درست و کیفی نمی ‌توان به صورت خود محوری عمل کرد.

وی در پایان سخنان خود در این نشست افزود: همگرایی ملی اسلامی دینی در کنار هویت محلی و قومی از اصلی ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

کد خبر 2483867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha