۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷

حجت الاسلام بداریه:

توهین به مقدسات اسلامی ناشی از اسلام هراسی دشمنان است

توهین به مقدسات اسلامی ناشی از اسلام هراسی دشمنان است

اسفراین- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین با اشاره به سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی گفت: توهین به مقدسات اسلامی ناشی از اسلام هراسی است.

حجت الاسلام مجید بداریه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بیست و پنجم بهمن ماه، سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی، نویسنده خائن کتاب آیات شیطانی، اظهار کرد: حمله به اسلام توسط دشمنان کوته فکر و فریب خورده در هیج زمانی متوقف نشده ولی به لطف خداوند و هوشیاری مردم نقشه های آنها همواره نقش بر آب شده است.

وی افزود: بعد از سلمان رشدی بسیاری از فریب خوردگان غربی نیز دست از فتنه گری بر نداشته و همچنان مقدسات مسلمین را نشانه رفته اند که تمامی این اقدامات محوم است.

حجت الاسلام بداریه گفت: سلمان رشدی نویسنده مرتد هندی الاصلِ انگلیسی در رمان خود با نام آیات شیطانی، به اسلام، قرآن و پیامبر اکرم (ص) و بسیاری دیگر از مقدسات مسلمانان به روشی جاهلانه و نابخردانه اهانت کرده است.

وی اضافه کرد: تألیف و انتشار کتاب آیات شیطانی در سطح گسترده که با نظر مثبت و مساعد دولت‌های غربی انجام شد، حاکی از توطئه فرهنگی جدید غرب علیه مسلمانان، تحت پوشش آزادی بود.

حجت الاسلام بداریه اظهار کرد: اما فتوای صریح امام خمینی(ره) علیه نویسنده این کتاب، باعث بیداری مردم جهان به ویژه مسلمانان شد و در واقع از تکرار چنین اهانت‌هایی به اسلام جلوگیری کرد.

به گفته وی پس از صدور این فتوا، اکثریت علمای جهان اسلام و بسیاری از آزاداندیشان از آن حمایت کردند این در حالی بود که دولت‌های غربی به بهانه دفاع از آزادی قلم به حمایت شدید تبلیغاتی و سیاسی از سلمان رشدی پرداختند.

حجت الاسلام بداریه افزود: امام(ره) با صدور حکم شرعی ارتداد نویسنده کتاب آیات شیطانی، نیروی عظیم نیروهای مسلمان را آشکار ساخت و موجی توفنده از توده‌های میلیاردی مسلمانان در مصاف با کفر پدید آورد.

وی اضافه کرد: رشدی مرتد نیز از لحظه صدور حکم، مخفی شد و پلیس اسکاتلند یارد، حفاظت از وی را با صرف هزینه‌های کلان بر عهده گرفت.

حجت الاسلام بداریه با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب در این باره گفت: مقام معظم رهبری در ای زمینه فرموده اند: حکمی را که امام امت بیان فرموده‌اند، حکمی است که هر یک از فقهای اسلامی اگر بخواهند بر طبق حکم اسلامی عمل کنند، همین حکم را باید بدهند و این فتوا قطعی است.

کد خبر 2495109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha