۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۱۲

21 عنوان برنامه غیرنمایشی رادیو نمایش حذف می‌شوند

21 عنوان برنامه غیرنمایشی رادیو نمایش حذف می‌شوند

تولید نمایش رادیویی «بهای لبخند» به کارگردانی حمید منوچهری با حضور محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیش از آغاز تمرین‌های این نمایش رادیویی محمدرضا قربانی گفت: توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی نسرین آبروانی معاون صدای جمهوری اسلامی‌ ایران، تولید محتوای آثار نمایشی می‌بایست بر اساس مضمون «فاخر، فخیم و مومن» شکل گیرد و بر این اساس، تولید تمامی‌ آثار نمایشی بر مبنای الگوی ایرانی اسلامی‌ با ساختاری هنرمندانه ضروری است.

وی افزود: در این راستا، حذف 21 عنوان برنامه غیرنمایشی تا پانزدهم اسفند و جایگزینی برنامه‌های نمایشی از سیاست‌های جدید اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش است.

در ادامه مرضیه رشیدبیگی نویسنده نمایش رادیویی «بهای لبخند» نیز درباره داستان آن گفت: یک بازیگر سیاه در نمایش‌های تخته حوضی در فقر و گمنامی‌ می‌میرد. پسر این بازیگر از مرگ تحقیر آمیز پدر در عذاب است و او را مسبب تمام تلخکامی‌های زندگی خود می‌داند اما آشنایی با یکی از دوستان قدیمی‌ پدرش باعث کشف گذشته زندگی هنری پدرش می‌شود.

همچنین حمید منوچهری کارگردان این اثر نمایشی درباره اهمیت نقش بازیگران در نمایش رادیویی «بهای لبخند» گفت: تمامی‌ بازیگران این نمایش بر اساس توانمندی‌ها و اهمیت شناختشان از آثار نمایشی انتخاب شده‌اند که در کنار هم مجموعه‌ای قابل تامل در عرصه نمایش رادیویی را ارائه خواهند داد.

وی تاکید کرد: در نمایش رادیویی ما نقش کوچک نداریم، بلکه تمام بازیگران مجموعه‌ای هستند که اگر کنار هم نباشند. آن نمایش درست اجرا نخواهد شد.

«بهای لبخند» با هنرمندی محمد آقامحمدی، نازنین مهیمنی، مهرداد مهماندوست، محمد یگانه، عباس توفیقی، ایوب آقاخانی، صفا آقاجانی، کامیار محبی، شهریار حمزیان، سیما خوش چشم، احمد گنجی، شیما جان قربان، اکبر مولایی، رحمان باقریان، فریبا متخصص، میر طاهر مظلومی‌، عبدالعلی کمالی و مهرداد عشقیان در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید و به زودی از شبکه رادیویی نمایش پخش خواهد شد.

همچنین شهناز دهکردی تهیه‌کننده، محسن بهرامی‌ گوینده، محمدرضا قبادی‌فر افکتور و رضا طاهری صدابردار این نمایش رادیویی هستند.

کد خبر 2495110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha