۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۱۴

فروش ویژه درسگفتارهای تصویری مؤسسه مطالعات سیاسی-اقتصادی پرسش

فروش ویژه درسگفتارهای تصویری مؤسسه مطالعات سیاسی-اقتصادی پرسش

دی وی دی درسگفتارهای تصویری موسسه مطالعات سیاسی ـ اقتصادی "پرسش" از ۱۲ تا ۲۲ اسفند‎ماه به صورت ویژه به فروش می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علاقه مندان می توانند تا جمعه ۲۲ اسفندماه تمامی دوره های تصویری منتشر شده موسسه مطالعات سیاسی ـ اقتصادی پرسش را با تخفیف تهیه کنند.

این مؤسسه تلاش کرده است تا با تهیه پکیج های موضوعی و نیز پکیج های تصویری اساتید به تفکیک، مجموعه هایی کم نظیر از تکست های اندیشه، اندیشه سیاسی، هنر، فلسفه ی هنر و... را برای علاقه مندان فراهم کند.

علاقه مندان می توانند برای تهیه این مجموعه های تصویری به وب سایت موسسه "پرسش qporsesh.com مراجعه کنند، و یا با شماره تلفن های روابط عمومی موسسه ۸۸۸۲۲۰۱۰-۸۸۸۳۷۶۴۷ تماس حاصل کنند.
لیست پکیج های آماده شده به شرح زیر می باشد:

مجموعه درسگفتارهای سید جواد طباطبایی شامل: (۲۵%) تخفیف

۱- نقد و بررسی اندیشه ی شارل دو مونتسکیو
۲- نقد و بررسی اندیشه ی ژان ژاک روسو
۳- نقد و بررسی اندیشه کارل مارکس (۳دوره)
۴- مفهوم دولت نزد هگل

Inline image 2

مجموعه درسگفتارهای سید جواد طباطبایی در رابطه با تاریخ اندیشه و فلسفه ی سیاسی بی شک یکی از نمونه های برجسته و دقیق بررسی تاریخ اندیشه غرب در ایران است. دقت و احاطه طباطبایی بر رئوس، سرفصل ها و جزییات تاریخ اندیشه غرب مخاطب را با لایه های پنهان و در هم تنیده تفکرات مهم ترین اندیشمندان جهان آشنا می سازد. مجموعه درسگفتار های طباطبایی برای آن دسته از مخاطبین جدی فلسفه و تاریخ اندیشه که در پی خوانشی متفاوت و دقیق از اینگونه مباحث هستند منبعی مفید و بی بدیل خواهد بود.

مجموعه درسگفتارهای مراد فرهادپورشامل: (۲۵%) تخفیف

۱- اندیشیدن همراه با بدیو
۲- لاکان: ملاحظاتی انتقادی
۳- هگل از دیدگاه ژیژک
۴- والتر بنیامین: فلسفه تاریخ، فلسفه زبان

Inline image 3

دقت و عمق فلسفی مراد فرهادپور به عنوان یکی از مهمترین متفکران معاصر بار دیگر در مجموعه درسگفتارهای او در موسسه پرسش قابل تشخیص است. فرهاد پور در این مجموعه درسگفتارها آرا و نظریات برخی از مهمترین متفکرین معاصر نظیر بنیامین، بدیو، لاکان، ژیژک و.. مورد بررسی قرار می دهد و از خلال خوانش آنها رویکردی های جدید و بعضا بدیع از  متفکران متفدم فلسفه و تاریخ اندیشه نظیر لایب نیتز، اسپینوزا، کانت، هگل و ... به مخاطب عرضه می نماید. درسگفتارهای مراد فرهاد پور از لحاظ فرم و محتوا در فضای فکری ایران بدیع و بی بدیل جلوه می کنند و مخاطب را با سویه هایی از تفکرات مهمترین متفکران جهان آشنا می سازد که شاید کمتر کسی چون فرهاد پور توانایی ارائه آنها را به شکل دقیق داشته باشد.

مجموعه درسگفتارهای روانشناسی اخلاق( مصطفی ملکیان) شامل: (۲۵%) تخفیف
۱- مباحث منتخب از روانشناسی اخلاق
۲- عوامل روانی ابداع نهاد اخلاق
۳- پیش فرض های روانشناختی التزام و عدم التزام به نهاد اخلاق
۴- خاستگاه انگیزش اخلاقی

Inline image 8

مجموعه درسگفتارهای روانشناسی اخلاق با تدریس مصطفی ملکیان به بررسی یکی از جدید ترین شاخه های علم اخلاق می پردازد. این مجموعه شامل چهار دوره از کورس روانشناسی اخلاق است. ملکیان در دوره اول این درسگفتار مباحث روش شناختی و بنیادین مربوط به این مبحث را طرح کرده و به توضیح و تدقیق برخی مفاهیم کلیدی در رابطه با این درسگفتار می پردازد. وی در دوره دوم به بحث در رابطه با عوامل روانی ابداع نهاد اخلاق می پردازد و تلاش می کند تا توضیح دهد چرا انسان دست به ایجاد نهادی به اسم نهاد اخلاق زدند. در دوره سوم ملکیان به بررسی چرایی التزام و عدم التزام انسانها به نهاد اخلاق می پردازد و چرایی رویکرد و پشتکرد انسانها به نهاد اخلاق را مورد واکاوی قرار می دهد. و در دوره چهارم نیز به بررسی خاستگاه های روانی عمل اخلاقی می پردازد و ریشه روانی چرایی دست زدن انسانها به عمل اخلاقی را مورد مداقه قرار می دهد. این مجموعه نه تنها مخاطب را با یکی از جدیدترین شاخه های علم اخلاق آشنا می سازد بلکه در ضمن آن بیننده به نوعی با سیر تاریخ فلسفه اخلاق، آن هم با دقت و عمق تدریس مصطفی ملکیان آشنا می شود.

مجموعه درسگفتارهای سینما- تفکر( مازیار اسلامی): (۲۵%) تخفیف

۱- نقد بررسی سینمای ژان لوک گدار
۲- نقد و بررسی سینمای مارتین اسکورسیزی

۳- نقد و بررسی سینمای سینمای دیوید لینچ
Inline image 5

شاید بتوان مازیار اسلامی را مبدع دیدی جدید به سینما دانست. دیدی که در ایران چندان مورد توجه نبوده و نیست. تلفیق دقت فلسفی، دقت روانکاوانه و نیز دقت تکنیکی برای بررسی آرا و آثار مهمترین کارگردانان تاریخ سینما مجموعه ای جذاب و بی نظیر را به وجود آورده که در تاریخ تفکر هنری ما بی سابقه است. خوانش مازیار اسلامی از سینمای بزرگانی چون گدار، لینچ، اسکورسیزی چنان بدیع و تازه است که مخاطب آشنا با سینمای این کارگردانان خود را در برابر شناختی متفاوت و دیگرگون از آثار آنان می بیند و با دیدی جدیدتر و عمیق تر به کارهای آنان گذشته، اکنون و آینده آنها نظر خواهد کرد.

مجموعه درسگفتارهای هنر و اندیشه( محمد رضایی راد، نغمه ثمینی) شامل: ( ۱۵% تخفیف)
۱- شکسپیر، عشق و سیاست
۲- داستان و سلطه: هزار و یک شب/ خوانش جنسیتی

Inline image 4

در این مجموعه دو درسگفتار از درسگفتارهای محمدرضایی راد و نغمه ثمینی قرار داده شده اند. درسگفتار شکسپیر، زبان و سیاست با تدریس محمد رضایی راد، دوره ی اول از کورس بررسی آثار شکسپیر در موسسه پرسش است. رضایی راد در این کورس با دیدی جدید و متفاوت به سراغ بررسی آثار شکسپیر رفته است. دوره اول این مجموعه به بررسی مکبث، ریچارد سوم  و رویای نیمه شب تابستان می پردازد. نیز دوره اول از کورس داستان و سلطه/ هزار و یک شب که به خوانش جنسیتی اختصاص دارد نیز در این مجموعه جای گرفته است. نغمه ثمینی در این درسگفتار با خوانشی باختینی به سراغ داستان های هزار و یک شب رفته است. این دو درسگفتار همزمان و در کنار هم می توانند دور نمایی تطبیفی و تاریخی از سیر ادبیات و ادبیات نمایشی در دو سوی متفاوت جهان را برای مخاطب علاقمند ترسیم نمایند. 

مجموعه درسگفتارهای اندیشه سیاسی( سید جواد طباطبایی، مراد فرهادپور، صالح نجفی، عادل مشایخی) شامل: (۳۰% تخفیف)
۱- نقد و بررسی اندیشه کارل مارکس( سه دوره)
۲-  نقد و بررسی اندیشه ی شارل دو مونتسکیو

۳-مفهوم دولت نزد هگل

۴- نقد و بررسی اندیشه ی ژان ژاک روسو

۵-اندیشیدن همراه با بدیو

۶-لاکان: ملاحظاتی انتقادی

۷-هگل از دیدگاه ژیژک

۸-والتر بنیامین: فلسفه تاریخ، فلسفه زبان

۹- نیچه به روایت دلوز
۱۰- نظریه حقیقت در فلسفه 

۱۱- مرگ در هستی و زمان هایدگر

Inline image 7

این مجموعه که شامل درسگفتارهایی از سید جواد طباطبایی، مراد فرهادپور، صالح نجفی و عادل مشایخی است، برای آن دسته از مخاطبین جدی فلسفه و فلسفه سیاسی و تاریخ اندیشه که به دنبال خوانشی های دقیق و متفاوت از مهمترین متفکران قدیم و جدید و نیز خوانش های جدید از متفکران قدیم هستند بسیار مفید فایده خواهد بود و به مثابه آرشیوی غنی و متفاوت سالها مورد استفاده خواهد بود.
مجموعه درسگفتارهای اقتصاد سیاسی( مسعود نیلی، محمد مالجو) شامل: (۱۵%) تخفیف
۱- مباحث منتخب از اقتصاد ایران
۲- نولیبرالیسم

Inline image 6

در این مجموعه دو رویکرد متفاوت به اقتصاد سیاسی قرار داده شده است. محمد مالجو به عنوان یکی از مهترین اقتصادانان سیاسی چپ و منتقد نظام اقتصادی و سیاسی غرب به بررسی چگونگی تکوین و شکل گیری اندیشه نولیبرال در بستر تاریخی و اجتماعی معاصر غرب و نیز گسنرش آن در ابعاد جهانی می پردازد. در مقابل مسعود نیلی نیز به عنوان مهمترین نماینده اندیشه کینزی در تفکر معاصر ایران به بررسی وضعیت کنونی اقتصاد ایران در چهارچوب نظام اقتصادی جهانی پرداخته و سیر تحولات گذشته و امروز اقتصاد سیاسی ایران را برای ترسیم دورنمایی از آینده وضعیت ایران در مناسبات اقتصاد جهانی مورد واکاوی قرار داده است. این مجموعه برای آن دسته از مخاطبان اقتصاد نظری و عملی که به دنبال درک چگونگی مناسبات اقتصادی در چهارچوب مفاهیم اقتصاد سیاسی هستند مفید فایده خواهد بود.

آرشیو کلی درسگفتارهای موسسه پرسش شامل: (۳۰%) تخفیف

۱-نقد و بررسی اندیشه کارل مارکس( سه دوره)

۲-نقد و بررسی اندیشه ی شارل دو مونتسکیو

۳- نقد و بررسی اندیشه ی ژان ژاک روسو

۴-اندیشیدن همراه با بدیو

۵-لاکان: ملاحظاتی انتقادی

۶-هگل از دیدگاه ژیژک

۷-والتر بنیامین: فلسفه تاریخ، فلسفه زبان

۸-نیچه به روایت دلوز

۹- نظریه حقیقت در فلسفه 

۱۰-مرگ در هستی و زمان هایدگر

۱۱--مفهوم دولت نزد هگل

۱۲- مباحث منتخب از اقتصاد ایران

۱۳- نولیبرالیسم

۱۴- شکسپیر، عشق و سیاست

۱۵- داستان و سلطه: هزار و یک شب/ خوانش جنسیتی

۱۶- نقد بررسی سینمای ژان لوک گدار

۱۷- نقد و بررسی سینمای مارتین اسکورسیزی

۱۸- نقد و بررسی سینمای سینمای دیوید لینچ

۱۹- مباحث منتخب از روانشناسی اخلاق

۲۰-عوامل روانی ابداع نهاد اخلاق

۲۱-پیش فرض های روانشناختی التزام و عدم التزام به نهاد اخلاق

۲۲- خاستگاه انگیزش اخلاقی

۲۳- کارل پولانی: فراز و فرود نظام بازار

Inline image 9

۲۵ عنوان از مجموعه درسگفتارهای برگزار شده موسسه پرسش در این پکیج قرار داه شده است. درسگفتارهایی از سید جواد طباطبایی، مراد فرهادپور، صالح نجفی، مازیار اسلامی، محمد مالجو، عادل مشایخی، محمد رضایی راد، نغمه ثمینی و مسعود نیلی. این مجموعه به جرات متفاوت ترین مجموعه تاریخ اندیشه، فلسفه، فلسفه ی سیاسی، هنر، فلسفه ی هنر، اقتصاد و اقتصاد سیاسی در تاریخ معاصر ایران است. آرشیو درسگفتارهای موسسه پرسش به عنوان آرشیوی غنی و متفاوت در حیطه علوم انسانی و اجتماعی بی شک برای هر علاقمند در این حوزه یک منبع تمام عیار و خاص خواهد بود. 

مؤسسه مطالعات سیاسی اقتصادی پرسش در تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، نرسیده به خیابان شهید مطهری، کوچه شبنم، پلاک ۳ واقع است.

کد خبر 2513583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha