۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۲۴

علیجانی:

فعالان عرصه تئاتر کودک در قزوین حمایت می شوند

فعالان عرصه تئاتر کودک در قزوین حمایت می شوند

قزوین- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: به منظور ترویج استفاده از ابزار نمایش در انتقال پیام به کودکان حمایت از فعالان عرصه تئاتر کودک در اولویت برنامه های کانون است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین علیجانی ظهر دوشنبه در مراسمی که به منظور تقدیر از فعالان تئاتر کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار شد اظهارداشت: باید جذابیت و نشاط را در تئاتر کودک و نوجوان به سطحی برسانیم که خود کودکان و نوجوانان علاقمند شوند تا روی صحنه حاضر شده و در اجرای برنامه ها نقش آفرینی کنند.

وی افزود: جلب و تشویق کودکان و نوجوانان به فعالیت در زمینه تئاتر، شناسایی استعدادهای اعضای کانون در زمینه نمایش و تقویت بنیه علمی و تجربی نمایش‌گران کودک و نوجوان از برنامه های مهمی است که در سال جاری مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

علیجانی تصریح کرد: انتقال پیام های آموزشی و فرهنگی با استفاده از هنر تئاتر می تواند تاثیرخوبی بر روی کودکان داشته باشد و موجب نهادینه شدن برخی رفتارهای فرهنگی در میان این گروه سنی شود.

این مسئول اظهارداشت: هنر تئاتر می تواند در تقویت روحیه نشاط و شادابی در کودکان و نوجوانان هم موثر باشد و قدرت یادگیری آنها را بالا ببرد لذا پشتیبانی از فعالیتهای این عرصه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

در این مراسم اعضای نمایش"پشت دیوار چیه" که در سال ۸۷ به عنوان نمایش برگزیده استان در جشنواره منطقه‌ای زنجان معرفی شد نیز حضور داشتند و در کنار بازیگران جدید آن در سال جاری خاطرات اجرای این نمایش را مرور کردند.

در پایان با حضور مربی پیش کسوت کانون استان قزوین "ام لیلا امینی" از اعضای هر دو گروه تقدیر شد.

نمایش عروسکی "پشت دیوار چیه" به نویسندگی زهرا علیجانی و کارگردانی نسرین عجمی نیمه اول اردیبهشت در سالن نمایش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا ‌شد.

کد خبر 2567663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha