۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۰۹

با فروش استقلال و پرسپولیس به «خودرو سازان» موافقید؟

با فروش استقلال و پرسپولیس به «خودرو سازان» موافقید؟

دو قطب خودروسازی کشور وارد فاز جدیدی از رقابت شدند. سایپا و ایران خودرو پیشنهاد خرید پرسپولیس و استقلال را به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دادهند.

مجله مهر: سالهاست که دوقطبی «ایران خودرو» و «سایپا» بدون هیچ رقیب جدی در عرصه خودرو سازی با یکدیگر رقابت می کنند. اما به نظر می رسد این رقابت وارد فاز جدیدی شده است.  در مزایده خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نام این دو شرکت به چشم می خورد.

شرکت سرمایه‌گذاری سمند (از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی ایران‌خودرو) مبلغ ۲۹۰ میلیارد و پانصد میلیون تومان را برای خرید باشگاه استقلال تهران پیشنهاد داده و از سوی دیگر شرکت سرمایه‌گذاری نیوان ابتکار (از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا) دقیقا همین رقم را برای خرید پرسپولیس پیشنهاد داده است. هرچند که پرسپولیس خریداران پولدارتری هم دارد اما به نظر می رسد شرکت سمند تنها خریدار باشگاه استقلال بوده و در آینده ای نزدیک ایران خودرو مالک باشگاه استقلال خواهد شد.

اما این تنها اشتراک این دو خودروساز نیست بلکه شباهت های دیگری نیز در این میان به چشم می خورد. با اینکه مردم دو شرکت خودروسازی «ایران خودرو» و «سایپا» را رقیب هم می‎شناسند اما در پشت صحنه این موضوع اصلا وجود ندارد. با نگاهی لیست سهامداران این دو شرکت خودروسازی به خوبی متوجه خواهید شد که وقتی سهامدارن این دو شرکت تا این اندازه مشترک هستند و همگی سازمانهای دولتی و شبه دولتی هستند پس به خوبی می‌توان این نتیجه را گرفت که بین این دو شرکت عملا تفاوتی وجود ندارند.

سهامداران شرکت ایران خودرو

ردیف

نام سهامدار

۱۳۹۱

۱۳۹۲

درصد

درصد

۱

 

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دولتی

۱۸.۱۷

۱۸.۱۷

۲

شرکت تدبیر سرمایه آزاد شرکت صنایع تولیدی کروز

۱۴.۹۲

۱۴.۹۲

۳

شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنادولتی

۱۳.۴۵

۱۲.۸۶

۴

شرکت بازرگانی سپهر ایرانیان کیش شرکت صنایع تولیدی کروز

۱۲.۰۰

۱۲.۰۰

۵

شرکت سرمایه‌گذاری سمند ایران خودرو

۵.۰۶

۴.۲۳

۶

شرکت نگار نصر سهم ایران خودرو

۴.۶۷

۴.۶۷

۷

صندوق بازنشستگی کشوری دولتی

۴.۲۱

۴.۲۱

۸

شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران دولتی

۳.۶۵

۳.۶۵

۹

شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن‌

دولتی

۲.۸۰

۲.۷۰

۱۰

سازمان خصوصی‌سازی دولتی

۱.۹۱

۱.۹۱

۱۱

شرکت بیمه ملت دولتی

۱.۰۵

۱.۰۵

۱۲

شرکت سرمایه‌گذاری ترنیان سهم ایران خودرو

۱.۰۰

۱.۰۰

۱۳

سهامداران غرامتی ایران خودرو حقیقی

۰.۷۴

۰

۱۴

شرکت سرمایه گذاری بهمن سپاه

۰.۶۳

۰

جمع سهام سهامداران عمده

۸۴.۲۶

۸۱.۳۸

سایر سهامداران حقیقی و حقوقی خرد

۱۵.۷۴

۱۸.۶۲

جمع کل سهام

۱۰۰

۱۰۰

منبع جدول سهام هفته نامه پنجره

سهامداران شرکت سایپا

نام سهامدار

۱۳۹۱

۹ ماهه اول ۱۳۹۲

 

درصد

درصد

 

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دولتی

۳۶.۷۹

۳۶.۷۹

 

شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنادولتی

۱۷.۷۳

۱۵.۰۵

 

صباتامین(سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) دولتی

۰

۴.۷۳

 

سرمایه‌گذاری ملی ایران دولتی

۴.۸۶

۳.۸۹

 

شرکت سرمایه‌گذاری سایپا دولتی

۴.۸۶

۳.۸۹

 

پیشگامان بازرگانی ستاره تابان دولتی

۱۱.۹۳

۱۰.۰۰

 

توسعه سرمایه‌گذاری رادین(ایمن جوش سایپا) دولتی

۶.۵۹

۶.۵۹

 

تجارت الکترونیک خودروتابان دولتی

۳.۰۶

۲.۸۵

 

سرمایه‌گذاری پویاهمگام(گروه بهمن) سپاه

۱.۹۰

۱.۹۰

 

کیامهستان(گروه بهمن) سپاه

۱.۰۰

۱.۰۰

 

سایر سهامداران حقیقی و حقوقی خرد

۱۴.۲۳

۱۵.۷۳

جمع کل سهام

۱۰۰

۱۰۰

پیشنهاد ۲۹۰ میلیاردی برای خرید سرخابی های پایتخت درحالی مطرح می شود که در سالهای اخیر بارها شاهد افزایش قیمت خودرو بوده ایم. افزایش قیمتی که با هدف «جلوگیری از ضرردهی خودروسازان» صورت گرفته است.

طبق اعلام مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده، اهلیت خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام شده و شاید مالکان جدید این دو باشگاه مشخص شود. با این وجود نظر شما در رابطه با فروش استقلال و پرسپولیس به «خودرو سازان» چیست؟

 

نظر شما چیست؟

شما کاربران گرامی می توانید با ارسال نظرات خود ذیل این خبر در این بحث مشارکت کرده و در رابطه با  فروش  استقلال و پرسپولیس به «خودرو سازان» نظرات خود را با خوانندگان ما درمیان بگذارید.

کد خبر 2585630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجتبی ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
      0 0
      مخالفم
    • محمد ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
      0 0
      اگر درسایر کشورها سابقه مثبتی داشته موافقم
    • حسن احمدی ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
      0 0
      به نظر من با توجه به اینکه این دو شرکت هر ساله چندین میلیارد صرف تیم های سایپا و پیکان می کنند که هیچ طرفداری ندارند بهتره این پولها صرف تیم های پر طرفدار استقلال و پرسپولیس بشه
    • مسلم صالحی ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      وزارت ورزش نمیخواد سرخابی ها از اختیار خودش بیرون بیان
    • رضا ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      اگه این دو باشگاه کلا" منحل بشن چی میشه14
    • پیگیر ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      اصلا موافق نیستم چون فوتبال هم مثل خودروهاشون بسیار بی کیفیت تر میشه
    • فرشاد ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      خير
    • _علی رستمی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      این تجربه رو ژاپن و کره هم داشتن که تیمهای خودشون رو به برند های داخلی دادن در حال حاظر بهترین کار همینه، صد در صد موافقم
    • کاظمی ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      موافق نیستم. سرمایه های ملی را به هدر ندهید، فارغ التحصیلان توانای دانشگاه ها چه چیزی کمتر از فوتبالیست ها دارند؟ چرا به آنها بها داده نمی شود؟
    • مهدی ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      خیر، این دو تیم میراث فرهنگی ایران هستند و نباید در اختیار یک مجموعه یا فرد خاصی قرار بگیرند و باید به صورت سهام بین هواداران و سرمایه گذاران عرضه شوند.
    • سعيد ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      ١-اين خودروسازها كلي به دولت و بانكها بدهكارند.آنوقت مي خواهند با پولهايي كه از بانكها براي توسعه خودروسازي گرفته اند ، تيم بخرند. ٢- اگر خيلي توانمند و هنرمند هستند بروند مشكلات خودرو را حل كنند . آيا مي خواهند تيمها را مثل خودروسازيشان اداره كنند.
    • حمد ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      نه
    • سعید ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      کاملا مخالفم . چون اگه باشگاه داری بلد بودن تیمهای خودشان الان وضعیت خوبی داشت !
    • وحید ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      خودرو سازها اگه کار بلدن رو باشگاه های خودشون این هزینه ها رو انجام بدن قطعا" نتیجه میگیرن .صد در صد مخالفم
    • مهدی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      این خودروسازها بلد نیست یه ماشین خوب بدن کلی بدهکاران فردا چطور میخوان از پس هزینه های با شگاه بربیان حتما به جای حقوق بازیکن سمند و پراید میدن
    • محمدرضا ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      نه موافق نیستم چون اختیارات شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا بیش از پیش بیشتر میشود
    • هدایت ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      چون مٍٍثل ماشیناشون میشه....
    • پرویز ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      موافق نیستم-بهتر است خودروسازان سروسامانی به تیم پیکان سقوط کرده و سایپای میانه جدولی بدهند
    • امید ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      خیر چون اگه تیم داری بلد بودن پیکان به این وضعیت نمی افتاد و مطمئن باشید سرنوشت پرسپولیس و استقلال همانند پراید و وانت پیکان میشه
    • علی محمد ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      نه اصلا"، باتوجه به وضعیت مبهم پیکان ونیز وضعیت سایپا چگونه می خواهند استقلال وپرسپولیس را با این همه حاشیه ها وطرفدارهای پرتوقع را جمع کنند آقایان بهتراست بجای تیمداری بروید و وضعیت خودروهای سایپا وایران خودرو را سروسامان بدهید تا اینقدر بی کیفیت نباشند شمارا چه به تیمداری!!!!!!!!!!
    • فاطمه ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      نه به هیچ وجه . آقایون اگه عرضه مدیریت داشتند. کیفیت خودروهامون اینقدر پایین نبود. تازه این چیزیه که مدعین توش تخصص دارن. حالا دو تا تیم فوتبال رو بهشون بدن که گند بزنن بهش.
    • هادی ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      موافقیم
    • علیرضا داش محمدی ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      با سلام،بنده با واگذاری این دو باشگاه مردمی به خودروسازان و یا هر ارگان بدهکار و شبه دولتی بشدت مخالف هستم . با تشکر
    • Javad ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      متاسفانه در واقعيت امر ارده جدي براي واگذاري دو باشگاه ديده نميشه و بيشتر شبه يك نمايش ميمونه .... بيشتر تمايل دوستان به دولتي موندن دو تيمه
    • مجتبی ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      کاملا مخالفم
    • حجت اله ستاریان ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      خیر.اینها باید به فکر کیفیت خودروهایشان باشندوبی خیال تیمداری
    • صیاد افشاری ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      نخیر اصلا موافق نیستم اگه قرار بود این دو باشگاه از یک وزارت به وزارت دیگه بره چه نیازی به این دنگ و فنگ بود.
    • محمد ععباس نژاد ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      از این جیب درارین بزارین تو اون جیب ولی این شیوه خوبی واسه فریب افکار آگاه عمومی نیست دولتی ها
    • وحید ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      نه هرگز.اولاقراربراینه که واقعاخصوصی بشن.اینها(سایپاوایران خودرو)کاملاخصوصی نیستند.بعدبدهکاربودن وعدم سوددهی این دوشرکت خودش دلیل دیگریست.
    • همایون ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      0 0
      سلام صد درصد مخالفم چون وضعیت درآمدی شرکت های خودرو ساز شفاف نیست
    • سيد يحيي صداقت ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      مخالفم بايد به بخش غير دولتي واگذار شود
    • ایلام -فرج اواره ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      بافروش به ئشرکتهای خودرویی موافق نیستیم
    • زنجانی ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      خیر مخالفم چون اگر توان اداره تیم را داشتند پیکان با قریب 20 میلیارد هزینه به دسته دوم سقوط نمی کرد
    • وحید ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      خودرو سازان تمایل به خرید ندارند و از جایی به اونها تحمیل میشه..خودرو سازان همینجوریش ورشکسته هستند..اگه این دو تیم هم بخرند شک نکنید 30% محصولاتشون رو گرون میکنن!
    • محسن محجوب فرد ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      با فروش این دو باشگاه به خودروسازان مخالفم صد در صد بهتره بفکر تیم خودشون باشن که به دسته یک سقوط کرد
    • ایرانی ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      کلا با واگذاری این دو تیم به بخش خصوصی مخالفم .این دوتیم با بقیه تیم ها متفاوتند نباید به بخش یا گروه خاصی متعلق باشند
    • علی رضا ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      اگر خوب حمایت بشن بد نیست، منتها به این شرط که باشگاه پیکان و سایپای خودشون رو منحل کنن.
    • علی ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      نچ اخه میشه فوتبال ما فرسوده
    • سعید ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      اگر لیاقت داشتن همون تیمایی که دست شرکت مادرشون هست رو جمع میکردن
    • فريبرز راد ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      اصلأ ، بخش خصوصى يعنى هدايتى ، دائى ، پروين ، عابدينى ، خدا بيامرز حجازى ، طرفداران تيم ها
    • حسين ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      خيررررررر تو رو خدا از اين بدتر سرشون نياريد
    • عباس ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      بله- صددرصد- شر این دو تیم رو باید از بیت المال هر چه سریع تر کند. با بودجه این دو تیم می توان هزاران نفر را از لحاظ ورزشی پوشش داد، در حالی که میلیاردها به جیب عده ای اندک می رود...
    • احمدکیوان ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      خیر اگر خودروسازان خیلی مدیریت توانمندی دارند وضعیت خودروهای خود را سروسامان بدهند ممنون میشیم
    • محمد عباسى ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      خير خير خير
    • بیگ ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      خیر
    • احمد ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      خودرو سازان همان دولتی ها هستند خیر خیر خیر خیر
    • fc barcelona ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      این تجربه رو ژاپن و کره هم داشتن که تیمهای خودشون رو به برند های داخلی دادن در حال حاظر بهترین کار همینه، صد در صد موافقم
    • شاکر ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      مخالفم پرسپلیس بایدبه دست اهلش باشد
    • ستارنونهال ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      در قالب سهام عدالت به ملت واگذار گردد.
    • مجید ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      با واگذاری به خودروسازان مخالفم. خودروسازان خودشان خصوصی نیستند از چاله به چاه افتادن است.ضمنا ضرر و زیان این باشگاهها را بعدا می خوان از جیب مردم و گران کردن خودروی بی کیفیت شون تامین کنند.
    • داوود ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      0 0
      حیف پول به اینها که نمی تونند یه پاس درست و حسابی به هم بدن و از اول بازی تا آخر بازی اعصاب آدم خرد می کنن.
    • ساره رجبی ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      0 0
      خیر
    • بهاروند ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      0 0
      حماقته ،چراکه گفته میشود هدف خصوصی سازیست ، بعد دوباره بیان زیر نظر دو شرکت دولتی ؟؟!! مگه اینکه هدف دیگری در کار باشد !!
    • علیرضا ربیعی ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      0 0
      در رابطه با سوال ، خیر بنده موافق نیستم.
    • امیر ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      0 0
      بفروش
    • علی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      0 0
      تیمها رو هم مثل ماشین هاشون میکنن
    • پیمان ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      0 0
      کاملا محالفم
    • یدالله سامی ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      0 0
      مخالفم .خودرو سازان این پول ها رو ببرن خرج کیفیت محصولاتشون بکنن. تا حالا کم هزینه بی مدیریتی خودرو سازان نکردیم!!!
    • حمید ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      0 0
      صد در صد مخالفم
    • امین ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      0 0
      خدا به این فوتبال دست و پا شکسته رحم کنه
    • مهدی ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
      0 0
      صنعت خودرو کشور رو که آباد کردن با اون کیفیتشون ، حالا نوبت فوتباله که آباد کنند !!!!!!
    • مهدی ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      صد در صد مخالفم چون این دو تیم باید بصورت سهام در اختیار هواداران قرار بگیرند .
    • پیشگو ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      پولدار و پولدارتر میکنن و بدبخت ها هم بدبخت تر،تا الان که خودرو سازی دستشونه چه گلی به سر ملت زدند (آدم کشی واقعی با این اتومبیل های بی کیفیت) که باشگاه داری(پیش بینی میکنم هوادار بی نوا رو تو سکوها می کشن) هم اضافه بشه ، هرچند که همه اینا خربزه است و آبه ، کاملا مخالفم
    • ASOOOOOOR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      خير
    • مسعود ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      مخا لفم چون هم از کیفیت فوتبال کنونی مثل خودر های تولید شان پایین تر میاد آن وقت است اگه می تونستند تیم فوتبال پیکان وسایپا راحداقل به جایی می رساندند
    • امید ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      امیدوارم حق خریدپیدانکنندمجموعه ای که بامدیریت کیفیت تولیدتخصصی خودمشکل داردچگونه درزمینه ای که هیچ تخصصی نداردورودپیدامیکنددرضمن اگه سرمایه مازاددارندبه فکرتوسعه تکنولژی تولیدات خود باشند.
    • رضازند ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      خودروسازان ماشالا ساخت و ساز خودروی بی مصرف خودشون رو در این شرایط دارن بهمون تحمیل میکنن حالا هم میخوان با خرید این دو باشگاه کارهای دیگرو هم دست بگیرن همه چیز در انحصار اینها چه شود مملکت مااا....
    • رضازند ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      خودروسازان ماشالا ساخت و ساز خودروی بی مصرف خودشون رو در این شرایط دارن بهمون تحمیل میکنن حالا هم میخوان با خرید این دو باشگاه کارهای دیگرو هم دست بگیرن همه چیز در انحصار اینها چه شود مملکت مااا....
    • حمید کربلایی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      این دو شرکت ( سایپا و ایران خودرو ) به جای اینکه بیان و مالک سرخابی های پایتخت بشن، برن اوضاع و احوال صنعت خودرو کشور رو درست کنن... به قول سوری خانم : شما جیب ما رو نزن . . .
    • شاه امیری ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      بنظر من بهتر بود سهام این دو باشگاه رو از طریق بورس واگزار میکردند تا هواداران و سهامداران خورد هم بتوانند سهیم باشند
    • افشار زاده ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      جالب هست از یک طرف میگن داریم ضرر میدیم از طرفی میخوان تیم بخرن چقدر ریا و دروغ توی کشور ما حگم فرماست جدیدا هم اعلام کردن تا 15 درصد میخوان خودروهای بی کیفیت شون رو گرون کنن همش از جیب مردم مالیات . ارزش افزوده . شماره گذاری . بیمه . آخرش هم گرونی ب
    • حسین ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      اگه خودرو سازان این همه پول دارند پس چرا لحظه به لحظه به بهانه ضرر و زیان دادن قیمت خودرو را افزایش می دهند اگر هم پول ندارند پس از کجا می خواهند همچین رقم هایی را تامین کنند حتما به محض خرید این دو باشگاه برای جبران هزینه های صرف شده برای خرید یکی دو میلیون می کشند رو هر خودرویی که زود جبران مافات کرده باشند. به نظر من واگذاری این دو باشگاه مردمی به شرکت های خودروسازی که مثل زالو خون مردم را می مکند خیانت به مردم است.
    • سهیل ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      اگر سایپا و ایران خودرو تیمداری بلد بودن وضعیت تیم پیکان و سایپا اینجوری نبود به هر حال چون استقلال خریدار دیگری ندارد چاره ای جز فروش این تیم به شرکت ایران خودرو نیست اما برای پرسپولیس دارن سر و دست می شکنن و حاج حسین هدایتی هم با بالاترین رقم در مزایده شرکت کرده است فروش پرسپولیس به شرکت سایپا اصلا قابل قبول نیست جدای از این خود سایپا در لیگ برتر تیم دارد و نمی تواند با 2 تیم در مسابقات لیگ شرکت کند مگر اینکه باز بخوان با حقه و کلک قانون رو دور بزنن دوای درد پرسپولیس / حاج حسین هدایتی است
    • اميرموحدي ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      اين كاربزرگ ومفيد وموثر وسازنده نياز به نظرخواهي دارد؟آنهم درشرايط كنوني ويژه وخاص كشورمان!اگر اين كار امروز انجام نشود فقط وفقط به خاطر مسائل سوداگرانه ودلالي ورانتي وواسطه گري برخي واعتقاد نداشتن به شكوفايي اقتصاد ورونق توليذ مسولين ورزشي است
    • علیرضا اسعدی ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      سلام.مخالفم.خصوصی کردن این دو باشگاه به نابودی این باشگاه ها و سرخوردگی هزاران هزار هوادار این باشگاه ها منجر میشه. آخه درامد این باشگاه ها کجاست؟اگه خودروساز ها پول دارن،خودرو رو ارزون کنن.
    • علی ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      اینکار یعنی بازم دولتی بمونن اخه کجای خودروسازان خصوصیِ؟!!!
    • حسام ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      اصلا موافق نیستیم. یعنی هر آدم عاقلی می دونه که سایپا و ایران خودرو تمایلی به شرکت در این مزایده نداشتند و فشارهای وارده باعث شده بیان تو مزایده. کلا مسئولین ترجیح میدن پرسپولیس و استقلال از اختیارشون خارج نشن. دلیلش هم اینه که می ترسن یه روزی این دوتیم با 30 میلیون هوادار به قدری قدرتمند و محبوب بشن که برای کشور مشکل ساز بشن. محبوبیت یک شخص یا یک نفر در تیم می تونه خطرناک باشه برای کارهای سیاسی احتمالی. بنده به نظرم بهتره که این دوتیم واقعا خصوصی سازی بشن نه الکی!
    • مهند ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      مخالفم، این دو شرکت منشا دولتی دارن پول دولت که پول بیت الماله نباید خرج باشگاه داری بشه چون توسط آدمای بیسواد و بدون هیچ اصول و هیچ دلسوزی خرج میشه ولی اگه دست بخش خصوصی باشه برای هر ریالش بشدت وسواس بخرج داده میشه و پول هدر نمیره...البته تا وقتی که کارخونه های صنعتی_دولتی تو فوتبال هستن و کیلویی پول میدن به بازیکنهای بی کیفیت نمیشه انتظار رقابت سالم توی این زمینه رو داشت...ساختار فوتبال ایران باید اصلاح بشه و این اصلاح هم سخت نیست کافیه لیگهای انگلیس و آلمان رو الگو قرار بدیم
    • مهدی ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      اصلا
    • متین ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      به نظر من شرکت ایران خودرو باید به فکر تیم پیکان باشه که با اون همه بازیکن میلیاردی الان به دسته اول سقوط کرده واگر استقلال هم بدست این باشگاه بیافته شاید آینده‌ی خوبی در انتظارش نباشه
    • امید ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      به نظرمن بهترین کارهست...ولی دراین بین بعضی منفعت طلبان نمیخوان استقلال وپرسپولیس سروسامان بگیره
    • محسن کریمی ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      خیر
    • حسین از ماهشهر ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      0 0
      اصلا کار درستی نیست این دوباشگاه باید به مردم وهوادران برسه.خودروسازان کم خون مردم رو تو شیشه نکردن.اینکارو نکنید بخدا افتضاح میشه.
    • محمد امیرماهانی ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      اگر قانون اجازه میداد 70درصد ازسهام به هواداران 15 درصد پیشکسوتان و15درصد نزد خوددولت میماند حالا که این کار غیرممکن است پس بهتراست باتوجه باضروزیان این باشگاهها تمامی انراطبق قانون به بخش کاملا خصوصی ودلسوزان ورزش قراردهند
    • بيتا ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      خير
    • امیر تیمور ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      سلام من موافق نیستم چون اینا قصد نابودی این 2 باشگاه رو دارن.رفته رفته دارن کارشون رو انجام میدن.من مشهدی هستم ولی از این قضیه دل خوشی ندارم چون ابومسلمم این ایران خودرو لعنتی خرید بعد چند وقت به نابودی کشوندش کجاست اون ابومسلمی که این همه بازیکن به این 2 باشگاه معرفی کرد.میخوان این 2 تیمم مثل پاس و ابومسلم و دارایی و تجارت و فجر و ... کنند.باید به چند نفر ادم دلسوز و اقتصادی واگذار بشه نه به شرکت چون این شرکتا با این اوضاع اقتصاد ما پا برجا نیستند
    • قاسم ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      نه نه نه نهههههههههههههههه
    • وحید ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      عزیزان من اگر تیم نمیدید به این بنده خدا هدایتی سرکارش نذارید، خودروسازان اگر تیم نگهدار بودن پیکان تولیگ برتر نگه میداشتن، شما هم با اعصاب مردم بازی نکنید خواهشا.
    • اسماعیل ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      خیر اشتبا ه است
    • محمد ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه نــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه.......
    • احمد ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      بلی بسیار هم خوبه
    • بهمن ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      خیر خودرو ساز ها اگر پول و وقت دارند روی تحقیق و توسعه کار کنند
    • حسين از تهران ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      با سلام نه ، يك كلام بگوييد نمى خواهيم به أشخاص بدهيم .
    • اکبر ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      بااین کار همه رو مسخره می کنند. خودرو سازها که خودشون دولتی هستند این وسط چی میگن نمیدونم. اهلیت هدایتی رو زود رد میکنند اما اینا رو باید بررسی کنند!!!! بررسی کردن نداره، شرکت خصوصی وابسته به سازمان دولتی یعنی شرکت دولتی مثل هدایتی که به بچه هاش گیر دادن.
    • خلیل ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      خیر
    • زهرا ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      اصلن و ابدن موافق نسيتم. اصلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
    • فرزین جوانشیر ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      مخالفم
    • رضا ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      این سهامداران که تقریبا همشون دولتی هستن دوباره که تیم ها دولتی اداره میشه فقط هزینه انتقال باشگاه ها درست می شه از یطرفم سربار هزینه این دوتا تیم رو حتما می خوان با افزایش قیمت خودرو جبران کنن دیگه پس مخالفم
    • رهاشمس ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      ای بابا اونا اگه تیمداربودن تیمهای خودشونو نگه میداشتن پیکان که افتاد پایین سایپاهم که فقط هرسال میاد واسه نیافتادن چطوری میخوان این تیمهای مردمی رو نگه دارن
    • حامی ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      0 0
      خیر-خیر
    • امیررضا بذرفروش ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      0 0
      این مسخره تریت کار ممکنه .توی این سالهای گذشته زیاد این کار امتحان شده هم هزینه هنگفتی واسه مردم وبیت المال داره وهم تیم ها به هم میریزن
    • فوتبال دوست ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      0 0
      اگر اعتبار مربوط به دو تیم پرسپولیس و استقلال را خرج ورزش فوتبال کنیم چند ملیون نفر فوتبال بازی می کنند . در این صورت کارمان از تماشا کردن فوتبال تبدیل میشه به بازی کردن فوتبال .
    • یه شهروند ایرانی ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      0 0
      اگر این دو شرکت توان باشگاه داری داشتن تیم های خودشان در لیگ از جاهگاه بهتری بود بهتره از مدیریت های غیر دولتی استفاده شود
    • سیدمحمدشهریاری ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      0 0
      خیر موافق نیستم
    • سوسن ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      0 0
      خیر به هیچ وجع
    • mahmood ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      0 0
      Na
    • مرتضی ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      0 0
      اصلا نباید این کارو بکنن چون واقعا نمیتونن ب این تیمای پرطرفدار رسیدگی کنن ب نظر من بجای خریدن این باشگاها بهتره کیفیت خودرورو بالا ببرن
    • ندا ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      0 0
      اشتباه نكنيد.اصلا اين كار درست نيست.
    • ایوب ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      0 0
      سلام بله موافقم اگر خصوصی بشه پارتی بازی حذف میشه چون پول از جیب خودشان میدن
    • محمد ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      0 0
      به شرطی که خودرو ساز دولتی نباشه موافقم. اکثر خودروسازها دولتی هستند اگه اونا بخرن دوباره همون آش و همون کاسه میشه
    • علي ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      اينها خصوصي نيستند و همانطور كه ملاحظه كرديد همه انها وابسته به دولت هستند،
    • حمید ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      همه میدونن کاسه ی زیر نیم کاسه هست.
    • رحیمی ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      کاملا مخالفم همینجوری هم خودروسازان گرامی دارن خودروهای بی کیفیت و ناامنشون رو باقیمت گزاف و غیرواقعی میندازن به مردم، حالا فکرکنین تیمشون ببازه یا رتبه ی خوبی تو جدول نیاره پول همه ی هزینه های باشگاهشون رو میخوان بصورت درصدی بکشن رو قیمت خودروهاشون...
    • دد ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      خیر
    • فرهاد ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      بهتره به جای خرید تیم ماشیناشونو درست کنن
    • farhad ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      به هیچ وجه
    • میلاد ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      خیر
    • داود ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      وزارت ورزش اگه این دو باشگاه رو بفروشه دیگه روشون قدرت و اعمال نفوذ کمی داره که اعمال نظر کنه روشون
    • فرهاد ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      0 0
      خیـــــــــــــــر
    • قاسم ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      0 0
      خیرخیرخیر
    • شاپور ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      0 0
      سلام به نظر من پرسپولیس را باید به سلطان سپرد البته پولش را هم گرفت فقط فرق این پول با پولایه دیگه اینه که اگه پرسپولیس الان پرسپولیسه بخاطر خون دل خوردنهای امسال پروین است که اون موقع بدون چشم داشت مالی سنگ تموم میگذاشتن
    • نعیما ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      0 0
      خیر تو را به خدا چنان در رسانه تو بوق و کرنا این قضیه را جار بزنید که خودشان جرات نکنند به این دو باشگاه نزدک بشن بخصوص پرسپولیس.
    • حمید ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      0 0
      اولا اگه شرکتهایخودرو سازی راست میگن برن بدهی هاشون روبدن.دوم اینکه خریدن تیم براشون کارینداره،خودرو رو چنددرصد گرون میکنن پولش در میاد .سوم اینکه دولتی هابا فروش این تیمها به این شرکتهای دولتی فقط یه پولی به جیب میزنن اونم از کیسه مردم .دوباره این تیمها دولتی باقی میمونن .
    • سیدفواد ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      0 0
      استقلال تهران از پرسپولیس بیشتر سهامدار دارد حق استقلال تهران باشد من قبول دارم استقلال تهران باشد
    • کاوه ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      0 0
      بله شروع خوبی است ولی هنوز خیلی کارها باید انجام شود.
    • ابوالفضل ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      0 0
      خیر
    • مسلم بهرمانی ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      0 0
      نه نه
    • دیلمان ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      0 0
      خیر
    • عباس احمدی ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      وجود این تیم در زیرمجموعه دولت باری است به دوش مردم. حتماً باید خصوصی بشن اما اینکه خودروسازها مالک اونها بشن از این جیب به اون جیب دولته و عملاً خصوصی نشدن
    • سحر ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      بله. بیت المال رو الکی دارن میریزن تو دهن این دو تا تیم که چی بشه!
    • حسن ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      باید به تیم های صنعتی واگذار شوند تا رشد نمایند وگرنه همین آش و همین کاسه خواهد بود
    • ممدلی ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      مخالفم
    • محمد ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      خیر . برای رشد بیشتر فوتبال کشور باید تیم ها را به متخصصین خودش واگذار کرد و خودرو سازان برن دنبال بالا بردن کیفیت خودروهاشون
    • میلادریاحی ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      کاملاًمخالف غلط می کنیدواگزارمی کنید
    • هومن ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      0 0
      به حرف ماكه نيست اونا هركاري بخوان ميكنن.
    • بهروز ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      0 0
      خودروسازان عزیز گند زدین به صنعت خودرو . حالا میخاین بشین ناجی فوتبال این مملکت بچسبین به فوتبال ولی خدایی بیخیال خودرو شین
    • مهدی ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      0 0
      اگر قیمت ماشین ارزان شودخوب است ولی اگر ماشین گران شود اشتباه خواهد بود
    • shadi ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      0 0
      به قول دوستان تيم ها هم مثل ماشين هاشون مي شه به جاي خريد اين دوتا تيم يه كم به تيم هاي خودشون برسند سرخابي ها پيشكش
    • ناشناس ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      0 0
      همین جوریش این دو شرکت خودروساز با فضاحتایی که دارند در جهان شهرت پیدا کردن ، حالا شما مدیریت دو تا تیم رو هم بسپارید بهشون تا کلا هیچ آبرویی برای ایران باقی نذارن...
    • علی ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      0 0
      دولت داره از این دستش میده به اون یک دست به این که نمیگن خصوصی سازی این کلاه گذاشتن سر مردمه مثل شرکتهای دیگه که قبلا به شرکتهای دیگه دولتی فروختن مثل مخابرات و خیلی شرکتهای دیگه عده ای در داخل دولت هستند که نمیخوان قدرت کنترل مسائل مالی از دستشون بیرون بیاد به نظر من این نوع خصوصی سازیها نوعی خیانت به مردمه
    • بهمن ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      0 0
      خیر.بستر جدیدی میشود برای فساد بیشتر.با ژاپن و سایرین مقایسه درست نیست.
    • مهدی.. ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      0 0
      این کار با اصل و روح خصوصی سازی مخالفه اگر قراره با خصوصی سازی مدیریت خصوصی که در سود و زیان باشگاه سهیمه بیاد سر کار و کیفیت مدیریت بره بالا، از یک شرکت دولتی یا شبه دولتی ساخته نیست، سرمایه دولت هم باز درگیر خواهد بود، با این اوصاف خصوصی سازی استقلال و پیروزی چیزی جز اثر تبلیغاتی برای چند تا مدیر، تلف شدن بیت المال برای تامین هزینه نقل و انتقالات و سر کار گذاشتن مردم نخواهد بود..
    • bachemosbat ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      0 0
      خودرو ساز پولش رو از کجا میاره . از وامهایی که دولت و بانکها بهش میدن یا از ...... بنا بر این در صورت عملی شدن این موضوع اصل خیانت وزارت ورزش به ملت خواهد بود . این کار رو نکنید . تقاصش رو مردم باید بدهند . تا کی
    • جاسم احمدی ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      0 0
      خودروسازان به هر بهانه ای قیمتها را بالا میبرند اینهم بهانه ای دیگر خواهد شد
    • حسین واعظی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
      0 0
      پیشنهاد می شود چندنفر از پیشکسوتان تیم استقلال و چند نفر ا زپیشکسوتان تیم پرسپولیس اقدام به ثبت یک شرکت سهامی عام و یا خاص و یا شرکت تعاونی نمایند و پس از ثبت اقدام به فروش سهام نمایند باشگاه ها به این شرکت ها فروخته شود
    • iiiiiiii ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
      0 0
      ,,میدونم قصد فروش ندارید منم مخالفم
    • ناصر ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
      0 0
      خیر به ضرر صنعت خودرو وباشگاه کشور خواهد شد توان وقدرت جذم کنند صنعت خودرو راجمع کنند که این قدر بیکاری نداشته باشیم
    • علی گرائیلی ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
      0 0
      کاملا مخالفم 100% مخالفم
    • نتاشناس ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
      0 0
      اینا که خودشون سابقه درخشانی ندارند حالا چه گلی به سر فوتبال میزنند
    • گرامیان ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
      0 0
      به هیج وجه خودروسازان که میگن ما شرکت ضررده ای هستیم چرا میخان تیم ضززده بخرن بهتره برن کیفیت خودرو رو بالا ببرن و قیمت رو بایین
    • حبیب ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
      0 0
      تو سال ۲۰۱۵ و هنوز مدیریت دولتی ؟؟؟؟؟ شدیدا مخالف
    • امیر ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
      0 0
      یه دفعه بگن با فروپاشی استقلال و پرسپولیس موافق هستید؟ که همه موافقت کنند و اینقدر دردسر و فیلم بازی کردن هم نداشته باشیم!
    • رامین ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
      0 0
      مخالفم
    • پدرام هندیان پور ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
      0 0
      چه بفروشن چه نفروشن همین هستتند
    • سعید ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
      0 0
      مخالفم ولی افسوس که مخالفت ما فایده ای نداره.هرچی وزیر محترم صنعت ! بگه همونه
    • علي ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
      0 0
      شما هم خودتونو مسخره كردين آخه استقلال و پرسپوليس هم تيم هستند كه اينقدر بزرگنمايي مي كنيد ؟ حيف پول بيت المال كه تو جيب اين آقايون مي ره .
    • مسلم ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
      0 0
      مخالفم
    • مینا ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
      0 0
      میگم مگه قیمتشون چنده تا من بخرم بد نیست سرمایه گذاری کنم ده میلیون دارم اگر میشه یکیش حداقل بخرم استقلال بهتره بنظرم
    • کبوتر ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
      0 0
      موافقم حتما ایکارو انجام بدید
    • فرقانی ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
      0 0
      به شدت مخالفم