۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹

ریابکوف تشریح کرد:

اولویت روسیه در مذاکرات هسته ای/ مهمترین محور مذاکرات ایران و ۱+۵

اولویت روسیه در مذاکرات هسته ای/ مهمترین محور مذاکرات ایران و ۱+۵

نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای ۱+۵ با ایران، لغو تحریم ها و دیگر محدودیتی های اعمال شده علیه تهران را مهمترین محور گفتگوهای دو طرفدر دور جدید گفتگوهای هسته ای خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید مذاکرات هستهای ایران و کشورهای ۱+۵ از امروز سه شنبه آغاز می شود. در همین رابطه «اسپوتنیک» در گزارشی نوشت: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای ایران، لغو تحریم ها و دیگر محدودیت های اعمال شده علیه ایران را مهمترین محور مذاکرات این کشور با گروه ۱+۵ می داند. 

ریابکوف در رابطه با اولویت های روسیه در مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ گفت: برای ما مهمترین مشکلات موجود سرعت لحظه رفع تحریم های تسلیحاتی، فیکس کردن ماهیت بی سابقه توافقات آماده شده، الزام به عمل کردن به قوانین شورای امنیت سازمان ملل، و روش های نظاراتی در تمام سطوح بعد از انجام توافق است. 

ریابکوف همچنین از احتمال دیدار مدیران سیاسی کشورهای ۱+۵ در هفته آینده برای جمع بندی مذاکرات ایران خبر داد و در مورد اینکه آیا در این دور از گفتگوها مدیران سیاسی حضور ندارند، گفت: این روندی است که در سطح کارشناسان وجود دارد و نیازی به این نیست که در این لحظه مدیران سیاسی حضور داشته باشند. اما در هفته آینده و احتمالا در اوایل ماه ژوئن مدیران سیاسی ۱+۵ دیداری را با هم خواهند داشت.  

این اظهارات در حالی بیان می شوند که دور جدید مذاکرات هسته‌ای به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از امروز (سه شنبه) در هتل کوبورگ وین از سرگرفته می‌شود. این دور از مذاکرات هسته‌ای تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 2760832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha