۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۳

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

مشکل صنایع‌دستی نبودبازارفروش است/قول حمایت ازهنرمندان صنایع‌دستی

مشکل صنایع‌دستی نبودبازارفروش است/قول حمایت ازهنرمندان صنایع‌دستی

اصفهان رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه مشکل صنایع‌دستی نبود بازارفروش است، گفت: در اتاق بازگانی اصفهان تمام تلاش خود را برای حمایت‌های لازم از هنرمندان صنایع دستی اصفهان انجام می دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالوهاب سهل آبادی ظهر امروز در مراسم تجلیل از هنرمندان برجسته و فعالان برتر صنایع و هنرهای دستی به جایگاه اصفهان در حوزه صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی از جمله صنایعی است که در سالهای اخیر توجه کافی به آن نشده است به گونه ای که به طور مثال هنر فرش که روزی تنها در اختیار ایرانیان بود و به عنوان مهم ترین شغل خانگی جوانان از نظر اخلاقی و اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار بود اما امروز بازار خود را از دست داده است.

وی افزود: برخی از این هنرمندان مجبور هستند دسترنج خود را با قیمت ناچیز به دلالان عرضه کنند و اتاق های بازگانی کشور و استانها در سالهای گذشته فعالیت شاخصی در ارتباط با حمایت از هنرمندان صنایع دستی نداشتند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مهم ترین مشکل صنایع دستی کشور را بازار فروش برشمرد و تاکید کرد: بسیاری از هنرمندان به دلیل نبود امکان تامین هزینه های لازم نمی توانند در نمایشگاه های بین المللی شرکت کنند و فرصت های مناسب را از دست می دهند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه ایجاد بازار صنایع دستی و تامین هزینه بلیط و محل اقامت برای شرکت هنرمندان در نمایشگاه های  جهانی حاضر به همکاری است چراکه حفظ صنایع دستی به عنوان یکی از مفاخر اصفهان را از وظایف خود می دانیم.

سهل آبادی با بیان اینکه برخیصنایع دستی به اندازه ای فاخر هستند که گویی با انسان سخن می گویند، ابراز داشت: امیدواریم در حمایت از هنرمندان توسط اتاق بازرگانی اصفهان کوتاهی نشود و با برنامه ریزی صحیح ترتیبی فراهم شود که به واقع از آنها حمایت کنیم.

کد خبر 2776489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha