۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰

پیرحیاتی خبر داد:

کانون جهادگران لرستان مزرعه ۲ هکتاری زعفران راه اندازی کرد

کانون جهادگران لرستان مزرعه ۲ هکتاری زعفران راه اندازی کرد

خرم آباد - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: کانون جهادگران مزرعه دوهکتاری زعفران راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین پیرحیاتی بعدارظه پنجشنبه در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی به اهمیت فرهنگ و مدیریت جهادی در سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: با ابتکار پیشکسوتان جهاد سازندگی کانون جهادگرانی در کشور تشکیل شده که شعبه هایی در لرستان نیز دارد.

وی عنوان کرد: در این راستا ظرفیتی در استان ایجاد شده که حدود هزار و ۲۰۰ نفر از افرادی که در مجموعه جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی سابقه داشتند در این کانون ثبت نام کردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان به تشکیل یک کارگروه به عنوان اتاق فکر سازمان اشاره کرد و ادامه داد: به دنبال تشکیل این کارگروه هستیم که تجربیات و نظرات و پیشنهادات هزار و۲۰۰ نفر عضو کانون در کارهای امروز سازمان جهاد کشاورزی دخیل شود.

پیرحیاتی به محورهای مهم استان که نیازمند همدلی و همراهی هستند اشاره و تصریح کرد: امنیت غذایی، سلامت محصولات تولیدی، ضرورت بهره برداری بهینه از منابع آب به دلیل خشکسالی حادث شده در کشور و استان و زنجیره های تولیدی در بحث تنظیم بازار جزو برنامه هستند.

وی ادامه داد: همچنین وضعیت شکننده جنگل های زاگرس از جمله محورهای در دستورکار است که باید پیشنهادات توسط این کارگروه جمع بندی شده تا برای جهادکشاورزی و دستگاه های تابعه قابل استفاده باشد.

وی افزود: توجه به مناطق محروم از اولویت های این کارگروه خواهد بود که البته مناطقی که به اسم محروم ولی در عین حال مناطق مستعد تولید هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان به برنامه های جدید هفته جهاد کشاورزی از سال آینده اشاره و یادآور شد: از سال آینده در ایام هفته جهادکشاورزی پروژه های شاخص و مدیران و همکارانی که با مدیریت جهادی و ایثار باعث تسریع در کار، کاهش هزینه ها و مشارکت مردم و کارخانه ها شده اند را معرفی خواهیم کرد.

پیرحیاتی به اجرایی شدن مزرعه زعفران در سطح دو هکتار توسط کانون جهادگران اشاره کرد و بیان داشت: این کانون مجوز یک کارگاه ۱۵۰ راسی گاو شیری در شهرک دام سفیدکوه شهرستان چگنی را گرفته است.

وی به راه اندازی صندوق قرض الحسنه کانون جهاد گران اشاره و عنوان کرد: این صندوق با مشارکت ۱۱۰ نفر و اعتبار ۶۰ میلیون تومان راه اندازی شده که از خیرین خواستاریم به صورت امانت پولی را در اختیار این صندوق قرار دهند تا حداقل ها و نیازهای اعضا به خصوص بازنشستگان برطرف شوند.

کد خبر 2776495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha