۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۳

از فردا با هدف تنظیم بازار/

طرح ضیافت در خراسان رضوی اجرا می شود

طرح ضیافت در خراسان رضوی اجرا می شود

مشهد- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طرح ضیافت جهت تنظیم و نظارت بر بازار در ایام ماه رمضان و تابستان از ۲۶ خرداد آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی غفوری مقدم ظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های تنظیم بازار و نظارتی ماه مبارک رمضان که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: هر ساله در آستانه ماه رمضان با هدف تأمین اقلام مورد نیاز و ایجاد آرامش در بازار اقدامات مختلفی در قالب تنظیم بازار و طرح ضیافت انجام می شود.

وی ادامه داد: اقدامات تنظیم بازار با همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه و صنعت و معدن و تجارت و اصناف از ۲۶ خرداد تا دوم تیر در نمایشگاه بین المللی با عنوان طرح ضیافت برپا خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:‌ امسال بیش از ۲۰ بازار روز شهرداری به صورت منسجم در طرح ضیافت كه در ماه مبارك رمضان و طول تابستان اجرا خواهد شد با تخفیف كالا همكاری می كنند.

وی با بیان اینكه با پشتیبانی شركت غله و خدمات بازرگانی مشهد طرح تنظیم بازار آغاز شده است گفت:‌ كالاهایی مانند برنج، شكر، مرغ منجمد كه در نمایشگاه بین المللی و بازار روزهای شهرداری طی طرح تنظیم بازار عرضه خواهد شد.

توكلی مقدم با اشاره به اینكه پيش بيني هاي لازم جهت بازار آرام و مناسب برای ماه رمضان انجام شده است گفت:‌ ارائه محصولات در بازارهای شهرداری با تخفیف ۵ تا ۱۵ درصد ارائه می شود.

وی از مشاركت اتاق اصناف در تنظیم بازار امسال خبر داد و افزود:‌ تعدادی واحدهای صنفی و اتحادیه ها مانند فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و ماهی، ‌ مواد غذایی و خواروبار به صورت خودجوش اعلام همكاری در طرح تنظیم بازار كرده اند.

غفوری مقدم ادامه داد: این فروشندگان مواد لنبی و پروتئینی را با تخفیف در ایام ماه مبارك رمضان عرضه خواهند كرد.

وی در خصوص كیفیت كالاهای ارائه شده در نمایشگاه تحت عنوان طرح تنظیم بازار گفت:‌ طی نظرسنجی كه در طرح بهاره تنظیم بازار صورت گرفت مردم از ارتقاء كیفیت كالاها نسبت به نمایشگاه های قبل ابراز رضایت كردند.

شیب قیمت كالاها در حال افول است

در ادامه عبدالله افشار صالح، مدیر اجرایی اتاق اصناف مشهد با بیان اینكه در سه سال اخیر مشكلات كمتری در زمینه عرضه كالاهای اساسی در ماه رمضان داشته ایم گفت: خوشبختانه شیب قیمت كالاها در حال افول است و می توانیم به سمت بازار با ثبات پیش برویم.

وی ادامه داد: پیش بینی های لازم جهت حل مشكلات احتمالی در ماه رمضان صورت گرفته و مسائل نظارت و بازرسی به عنوان بخشی از اقدامات ما در طرح ضیافت مطرح است.

افشارصالح ادامه داد: پيش بينی های لازم جهت ارائه اقلامی مانند مواد پروتئینی، گوشت قرمز و سفید و زولبیا و بامیه، ‌ خرما و سبزیجات به منظور تنظیم بازار صورت گرفته است.

وی با اشاره به اعلام نرخ زولبیا و بامیه در تهران گفت: تا چند روز آینده اتاق اصناف مشهد هم نرخ رسمی این كالا را اعلام خواهد كرد.

کد خبر 2779513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha