۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۴۸

به منظور نگارش متن برجام ادامه دارد؛

روز سوم مذاکرات در کوبورگ/ دیدارهای جداگانه با اروپا و روسیه

روز سوم مذاکرات در کوبورگ/ دیدارهای جداگانه با اروپا و روسیه

هیئت مذاکره کننده کشورمان به ریاست سید عباس عراقچی ظهر امروز نشستی با نمایندگان ۳ کشور اروپایی در هتل کوبورگ وین برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز سوم هشتمین دور مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در حالی در وین سپری می شود که تیم مذاکره کننده کشورمان روز پر کاری داشته است.

 صبح امروز جمعه با جلسات داخلی هیئت های مذاکره کننده آغاز شد و سپس نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران با هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای هماهنگی نشست ها و  جلسات بعدی برگزار شد.

پس از آن نشستی بین معاونان وزیر خارجه ایران و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه برگزار شد که پس از یک ساعت پایان یافت.

نشست چهارجانبه هیئت ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) دیگر برنامه هسته ای بود که امروز در هتل کوبورگ وین انجام گرفت.

قرار است پس از این نشست از ساعت ۱۵ به وقت وین (۱۷:۳۰ به وقت تهران) نیز جلسه دو جانبه ای میان مذاکره کنندگان ایران و چین برگزار شود.

هشتمین دور مذاکرات هسته ای به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه با نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای ۱+۵ در این مذاکرات حضور دارد، آغاز شده است.

در حالیکه کمتر از دو هفته تا پایان ضرب الاجل اعلامی برای امضای توافق جامع هسته ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ زمان باقی مانده است، اخبار ضد و نقیض فراوانی درخصوص مذاکرات از سوی رسانه ها منتشر می شود.

در آخرین موضع گیری ها ریابکوف معاون وزیرخارجه روسیه، از حضور وزرای خارجه کشورهای مذاکره کننده از ۲۵ ژوئن در وین خبر داده و حصول توافق را امکان پذیر خوانده است.

 

کد خبر 2782658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha