۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

گروه‌های سیاسی از مذاکرات هسته‌ای سوء استفاده نکنند

گروه‌های سیاسی از مذاکرات هسته‌ای سوء استفاده نکنند

تبریز - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه گروه‌های سیاسی از مذاکرات هسته‌ای سوء استفاده نکنند، گفت: نتیجه مذاکرات هرچه باشد متعلق به مردم جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلی امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به جمع بندی نهایی مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه ۱+۵ اظهار داشت: هیچ گروه و نهاد سیاسی حق ندارد مذاکرات هسته ‌ای را به نام خود تمام کند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته ای نباید در داخل کشور سیاسی و حزبی شود، افزود: مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه ۱+۵ بعد از ۱۲ سال به جمع بندی رسید ولی فعلا نمی توان اسم توافق نامه روی آن گذاشت چراکه باید این متن های جمع بندی شده در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی در ایران و همچنین در کنگره آمریکا تصویب شود و سپس اسم توافق نامه روی آن گذاشت.

امام جمعه تبریز به ضرورت حفظ وحدت در این شرایط تاکید کرد و ادامه داد: اگر این متن جمع بندی شده به تایید مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا برسد می توان به آن توافق نامه هسته ای گفت.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» یکی از آرمان های ملت ایران است، افزود: ملت ایران بر روی این شعار خود تاکید کردند و برای دست یابی به این انرژی صلح آمیز هسته ای شهید دادند بدون شک نتیجه مذاکرات هرچه باشد متعلق به ملت است چراکه مذاکرات هسته‌ ای یک مطالبه ملی بود.

نماز جمعه تبریز

نقش مهم و تاثیرگذار مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ای

وی سپس با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ای گفت: اگر هدایت ها و راهنمایی های مقام معظم رهبری نبود رسیدن به یک جمع بندی در مذاکرات ممکن نبود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه همه می دانیم که در مسائل داخلی و خارجی همواره هدایت ‌های رهبری راهگشا است، گفت: دوست و دشمن به این امر اعتراف می ‌کنند که اگر راهنمایی های مقام معظم رهبری نبود رسیدن به نتیجه امکان نداشت، تحلیل گران دنیا به خوبی می دانند که مقام معظم رهبری نقش مهم و بزرگی در پیروزی مذاکرات داشت.

وی با بیان اینکه استکبار ستیزی یک موضوع پایان ناپذیر است، ادامه داد: برخی ها فکر می کنند که مذاکرات هسته‌ای به این معناست که رابطه آمریکا و ایران درست شده است ولی این چنین نیست و روابط آمریکا و ایران درست شدنی نیست جز اینکه آمریکا از استکباری و زورگویی خود دست بکشد.

نماز جمعه تبریز

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه چه توافق بشود و چه نشود امنیت رژیم صهیونیستی تامین نخواهد شد، گفت: سیاست مبارزه با رژیم صهیونیستی و اسرائیل غاصب این غده سرطانی، هرگز متوقف نخواهد شد.

مبارزه با اسرائیل جنایتکار مسئله ای همیشگی است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه استکبار ستیزی دستور قرآن است، ابراز داشت: ما نمی‌توانیم برخلاف قرآن عمل کنیم و برای همین مسئله مبارزه با اسرائیل همیشگی و فرا زمانی است.

وی سپس با اشاره به اینکه باید متن جمع بندی هسته ای مو به مو و دقیق بررسی شود، افزود: باید مراقب بدعهدی کشورهای طرف مقابل بود چراکه طبق گفته مقام معظم رهبری برخی از کشورهای طرف مقابل ما در مذاکرات هسته ای بد عهد هستند و نمی توان به آنها اعتماد کرد.

 

کد خبر 2860913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha