۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷

شهریور ماه؛

باغ عفیف آباد میزبان کنسرت ستارگان موسیقی کلاسیک جهان می شود

باغ عفیف آباد میزبان کنسرت ستارگان موسیقی کلاسیک جهان می شود

شیراز- باغ عفیف آباد شیراز شهریورماه میزبان کنسرت ستارگان موسیقی جهان همراه با حافظ ناظری می شود.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، با تایید این خبر،گفت: مقدمات صدور مجوز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به مرکز انجام گرفته و این کنسرت در باغ موزه عفیف آباد شیراز برگزار می شود.

مهدی امیدبخش افزود: به نظر می رسد مشکلی برای برگزاری این کنسرت وجود نداشته باشد و مجوز آن از سوی مرکز موسیقی به زودی صادر شود.

ناظری پس از ١٥ سال با آلبوم «ناگفته» در ایران به اجرای برنامه می‌پردازد

از سویی حافظ ناظری که اردیبهشت سال جاری در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز امیدواری کرده بود بتواند به همراه ستارگان موسیقی کلاسیک دنیا تور کنسرتهای خود را از شیراز آغاز کند و گفته بود آرزو دارد پیش از برگزاری تور آلبوم «ناگفته» بتواند با ستاره های موسیقی کلاسیک جهان در ایران کنسرت برگزار کند، پس از ١٥ سال با آلبوم «ناگفته» در ایران به اجرای برنامه می‌پردازد، در این اجرا شوالیه آواز ایران استاد شهرام ناظری و ستارگان موسیقی جهان او را همراهی خواهند کرد.

این درحالیست که در برنامه‌ریزی‌هایی که در شش‌ ماه گذشته انجام شده مقدمات برگزاری این کنسرت و ستارگان عرصه موسیقی فراهم شده و قرار است در نیمه اول شهریورماه، تور کنسرت‌های «ناگفته» از شهر شیراز آغاز شود.

ظاهرا به‌دلیل ابعاد جهانی آلبوم «ناگفته» تصمیم بر این شد که اولین اجرای این اثر در شهر تاریخی شیراز باشد، امید می‌رود بلافاصله بعد از این اجرا، تور کنسرت‌های «ناگفته» در تهران و سایر شهرها برگزار شود.

ناظری جوان بی واسطه در میان هموطنان

پیش‌تر، قرار بود در شهریورماه سال گذشته حافظ ناظری این کنسرت را در ایران برگزار کند که در روزهای آخر این اجرا باوجود هماهنگی‌هایی که از قبل انجام شده بود، به‌دلیل صادرنشدن ویزا برای نوازندگان مطرح خارجی این کنسرت لغو شد. اما ظاهرا ناظری جوان با وجود همه این مسائل تصمیم گرفته بار دیگر برای برگزاری کنسرت در ایران تلاش کند تا بتواند علاوه بر مخاطبان خارجی بی‌واسطه با هم‌وطنانش در ایران نیز در ارتباط باشد.

حافظ ناظری معتقد است که با وجود همه ریسک‌هایی که برای برگزاری چنین اجرائی وجود دارد مقدمات برگزاری این کنسرت را فراهم می‌کند، او در این‌باره گفت: از شش ماه قبل مقدمات حضور ستارگان مطرح موسیقی را در شاخه کلاسیک در ایران فراهم کردیم و از آنها خواستیم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ما بتوانیم در شهریور از حضورشان استفاده کنیم. در این مدت هم اگر چندان در این مورد صحبت نکردیم، به این خاطر بود که دلواپس بودیم این ‌بار هم به سرنوشت سال قبل دچار شویم و در لحظه آخر حضور این افراد دست‌خوش اتفاقاتی شود.

وی، ادامه داد: حضور این ستارگان در کنسرت به‌دلیل ارتباط‌های شخصی و علاقه آنها به موسیقی «ناگفته» است. این افراد از مدت‌ها قبل با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب‌شده سایر کلاس‌ها و کنسرت‌هایشان را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردند که بتوانند به ایران بیایند و در این صورت ذهنیتشان نسبت به کشور ما تغییر می‌کند و جدا از این موضوع، مردم ما هم از هنرنمایی این افراد توانا محروم نمی‌شوند.

مجموعه کنسرت های همراه با ستارگان موسیقی جهان از شهر تاریخی شیراز آغاز می شود

ناظری با تایید اینکه آغاز مجموعه کنسرت های همراه با ستارگان موسیقی جهان از شهر تاریخی شیراز آغاز می شود، افزود: به خاطر ویژگی کار و به دلیل این که این رویداد جریان بسیار بزرگی خواهد بود و بسیار پرهزینه و پردردسر است و یکسال برنامه ریزی در پی داشته, تمایل دارم در مکانی برگزار شود که تا جایی که امکان دارد مردم شیراز بیشتر بتوانند از این کنسرت بهره ببرند، اما در شیراز متاسفانه محدودیتهایی هست که در ورزشگاه ها اجازه نمی دهند کنسرت برگزار شود، درحالیکه آرزویم این بود که در ورزشگاه حافظیه شیراز این کنسرت برگزار شود که دست کم ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر هر شب در این کنسرت بزرگ شرکت کنند.

«ناگفته» آلبوم شماره یک موسیقی کلاسیک جهان برای چند هفته در سال ٢٠١٤، نخستین آلبوم موسیقی در تاریخ خاورمیانه به‌شمار می‌رود که توانسته دو بار در صدر آثار کلاسیک موسیقی جهان قرار بگیرد.

این آلبوم برای اولین‌بار توسط بزرگ‌ترین کمپانی موسیقی جهان «سونی» منتشر و روانه بازار جهانی شده است که توانسته توجه بسیاری از رسانه‌های جهانی را به خود جلب کند. این آلبوم بخش اول «پروژه سمفونی رومی» است و برای ضبط آن بیش از پنج هزار ساعت در استودیوهای چهار کشور مختلف وقت و انرژی صرف شده است. بخشی از این مجموعه سال گذشته با عنوان «بُعد یازدهم» در ایران منتشر شده بود. در «ناگفته»، برنده‌های ٤٢ جایزه گرمی با حافظ ناظری همکاری کرده‌اند.

در هفت هفته فروش "آنتولد" یا ناگفته در میان سه آلبوم شماره یک موسیقی کلاسیک قرار داشت که از این ۷ هفته، دو هفته شماره یک بود، دوهفته شماره دو جدول فروش بود و در ادامه رده سوم برترین ها را کسب کرد. از آنجا که فروش این آلبوم با برگزاری یک تور کنسرت همراه شد، قرار بر این بود تور کنسرت های این آلبوم در اروپا هم آغاز شود تا رسما این آلبوم در اروپا هم معرفی شود که هنوز روی نداده است.

 
کد خبر 2868159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ش.ر ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
      0 0
      خدارا شکر که این آثار پاک و زیبا و آسمانی در کشور خودمان هم برروی صحنه اجرا میشوند . آن هم اولین بار در شیراز عزیز. ندای صلح و دوستی و عرفان را میتوان براحتی از این آثار زیبا و دلنشین دریافت کرد . آثاری که هرگز برایم خسته کننده و تکراری نمی شوندو این ویژگی یک اثر ماندگار است و همین است که باعث شده این همه هنرمند بزرگ کنار یکدیگر جمع شوند . آقای حافظ ناظری به نظرم یکی از بزرگترین هنرمندان تمام دوران ها هستند .با آرزوی موفقیت روز افزون برای ایشان و بزرگانی چون ایشان که برای این مملکت زحمت می کشند