۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۰

فرماندار چگنی:

۷۸۰۰ راس دام در شهرستان چگنی واکسیناسیون شدند

۷۸۰۰ راس دام در شهرستان چگنی واکسیناسیون شدند

چگنی - فرماندار شهرستان چگنی از واکسیناسیون هفت هزار و ۸۰۰ راس دام سبک و سنگین این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، درمنان ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان چگنی اظهار داشت: یکی از مهمترین کارگروهها در سطح شهرستان این کارگروه بوده و این امر نیز به دلیل اهمیت وضعیت سلامت مردم و تلاش در راستای کاهش بیماری هایی است که با سلامت مردم را با تهدید مواجه می کند.

وی ارتقا سطح سلامت مردم را از عوامل موثر در ایجاد امنیت روانی آنها عنوان کرد و گفت: اگر امنیت و سلامت غذایی وجود نداشته باشد آرامش از مردم سلب خواهد شد.

فرماندار چگنی در ادامه بر لزوم توجه به سلامت دام و دامپروری در شهرستان چگنی به علت سهمی که می تواند در اقتصاد بر عهده داشته باشد تاکید کرد و افزود: حفظ سلامت دام علاوه بر اینکه منجر به ارتقاء سطح سلامت در مردم می شود می تواند سبب رشد اقتصادی در شهرستان شود چرا که دامپروری یکی از مهمترین مشاغل در این شهرستان محسوب  می شود.

درمنان با اشاره به واکسیناسیون هفت هزار و ۵۰۰ راس گوسفند و ۳۵۰ راس گاو و گوساله در مقابل بیماری های مشترک حیوان و انسان گفت: افزایش برنامه های آموزشی برای ارتقاء سطح آگاه سازی مردم در مقابله با بیماری های ناقل از دام، تلاش برای بهسازی کشتارگاه شهرستان به منظور ارتقاء سطح سلامت گوشت های مصرفی توسط مردم و ... را از اقدامات مفید کارگروه سلامت وامنیت غذایی شهرستان در راستای ارتقاء سطح سلامت مردم بوده است.

کد خبر 2875929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha