۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۹

حجت‌الاسلام صالحی خوانساری:

شخصیت علمی و عرفانی آیت‌الله قرهی الگویی برای طلاب است

شخصیت علمی و عرفانی آیت‌الله قرهی الگویی برای طلاب است

استاد حوزه علمیه قم، شخصیت علمی و عرفانی آیت‌الله قرهی را الگویی برای طلاب علوم دینی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت آیت‌الله عبدالعلی قرهی جمعه شب با حضور آیت‌الله العظمی وحید خراسانی، آیت‌الله العظمی نوری همدانی و آیت‌الله العظمی علوی گرگانی و حضرات آیات حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، سیدمحمد غروی دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه، سیداحمد خاتمی عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری، هادوی تهرانی، شهرستانی نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی، علوی بروجردی، طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان، علیرضا اعرافی امام جمعه قم، محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین، سید محمد سعیدی امام جمعه قم و اساتید و طلاب حوزه برگزار شد.

حجج اسلام سید علی خمینی یادگار امام راحل(ره)، شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم و آخوندی وزیرمسکن و شهرسازی نیز در مجلس یادبود آن عالم فرزانه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد صالحی خوانساری از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم اظهار کرد: آیت‌الله قرهی یار دیرین امام خمینی(ره) بودند که عمر خود را در راه علم و حوزه‌های علمیه و محضر ولایت سپری کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال این عالم جلیل القدر پیام تسلیت صادر کردند که در این پیام به همراهی وفادارانه و صمیمانه این عالم ربانی با امام راحل در قم و نجف اشاره شد.

حجت‌الاسلام صالحی خوانساری در تشریح برخی ویژگی‌های آیت‌الله قرهی گفت: ایشان در تمام امور یاد خدا را فراموش نمی کردند و می‌توان از شخصیت علمی و عرفانی این عالم ربانی به عنوان الگوی طلاب علوم دینی نام برد.

آیت‌الله عبدالعلی قرهی از استادان پیشکسوت حوزه علمیه قم و از شاگردان امام خمینی بود که بر اثر بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت و پیکر ایشان عصر روز جمعه پس از تشییع از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه(س) در قبرستان شیخان قم به خاک سپرده شد.

کد خبر 2883386

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha