۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۷

ذیحساب جمعیت هلال احمر کشور:

امسال ۹۰ درصد پروژه های جمعیت هلال احمر به بهره برداری می رسد

امسال ۹۰ درصد پروژه های جمعیت هلال احمر به بهره برداری می رسد

زنجان-ذیحساب جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد پروژه های جمعیت هلال احمر کشور تا پایان شهریور امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی علی پور ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه بزرگ امداد و نجات شمال غرب در جمع خبرنگاران افزود: برای همه پروژه‌هایی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اعتبار تخصیص‌یافته و همه آنها در زمان اعلام شده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: برای ۱۷۰ پروژه عمرانی در سال ۹۴ - ۹۳ اعتبار در نظر گرفته‌شده بود و این تعداد پروژه‌ها مربوط به سال ۹۳ و امسال می‌باشند که اعتبار برای تکمیل آنها در نظر گرفته شده است.

علیپور  با اشاره به بازدید از پروژه‌های عمرانی جمعیت هلال احمر  استان زنجان گفت: استان زنجان در حال حاضر پروژه های عمرانی خوبی در دست  اجرا دارد.

ذیحساب جمعیت هلال احمر کشور روند موجود در زمینه ساخت پروژه های  عمرانی هلال احمر در زنجان را مطلوب عنوان کرد و افزود: پروژه های عمرانی هلال احمر جمعیت هلال احمر استان زنجان تا نیمه دوم مهرمتاه سالجاری همزمان با هفته مقابله با بلایایی طبعی به بهره برداری خواهند رسید.

علیپور با بیان اینکه  مرکز امداد و نجات شمال غرب کشور برای امداد رسانی در منطقه شمال غرب کشور ساخته می شود، ادامه داد: قرار گرفتن در شاهراه اصلی و نزدیک بودن به راه آهن و همچنین هم‌جواری با استانهای همدان، گیلان و قزوین یکی از مزایای این پروژه است که برای ساخت این پروژه ۶ هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات شمال غرب کشور در زیر بنای  حدود ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته می‌شود، گفت: برای احداث این پروژه بیش از ۵. ۴ میلیارد تومان هزینه شده است که فاز یک مهر ماه به بهره برداری می‌رسد.

علیپور افزود: اعتبارات سال ۹۴ در جمعیت هلال احمر را پنج درصد از اعتبارات عمومی دولت ۹۵ درصد از اعتبارات از محل حق ثبت اسناد رسمی و یک درصد از عوارض بلیت هواپیما تأمین می‌شود که در سال وضعیت بد اقتصادی در سال‌های قبل و رکود اقتصادی ما با مشکل مراجعه هستیم.

وی همچنین از پرداخت نکردن سهم هلال احمر توسط شرکت‌های هواپیمایی انتقاد کرد و خواستار توجه مسوولان و رسیدگی جهت رفع این مشکل شد و گفت: اگر شرکت های هواپیمایی به تعهدهای خود عمل نکنند مجبور به طرح شکایت در مراجع قضایی خواهیم شد.

ذیحساب سازمان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس قانون شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند یک درصد حق عوارضی به جمعیت هلال‌احمر پرداخت کنند که متأسفانه این حق تاکنون پرداخت نشده این در حالی است که این مبلغ از مسافران دریافت می‌شود.

علیپور افزود: جمعیت هلال‌احمر تنها پنج درصد از اعتبارات دولتی را به خود اختصاص داده است و ۹۵ درصد باقی مانده را از طریق حق ثبت اسناد رسمی، حق عوارضی یک درصدی از شرکت‌های هواپیمایی تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل رکود معاملات در کشور برای تأمین منابع مالی خود با مشکل مواجه هستیم افزود: انتظار داریم شرکت‌های هواپیمایی به تعهدات خود عمل کنند در غیر این صورت از طریق دستگاه‌های نظارتی و قضایی اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 2886623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha