۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۱۴

به همت عماد فردا؛

کتاب سال ارتش به چاپ ششم رسید/ روایتی از «نبرد در آسمان»

کتاب سال ارتش به چاپ ششم رسید/ روایتی از «نبرد در آسمان»

کتاب «نبرد در آسمان» شامل خاطرات امیر خلبان فضل الله جاویدنیا به زودی توسط انتشارات عماد فردا به چاپ ششم خواهد رسید.

حامد معما محقق و پژوهشگر تاریخ نیروی هوایی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: «نبرد در آسمان» که به عنوان کتاب سال ارتش ایران در سال ۹۰ معرفی شد، خاطرات و زندگینامه امیرخلبان سرتیپ فضل الله جاویدنیا را شامل می شود که در مصاحبه با او گردآوری کرده ام. امیر جاویدنیا از خلبانان کارکشته و معروف هواپیمای F-۱۴ در سال‌های دفاع مقدس بوده است. کتاب «نبرد در آسمان» در حال رسیدن به چاپ ششم است.

وی افزود: نسخه‌های چاپ پنجم این کتاب به پایان رسیده و کتاب مراحل انتهایی آماده سازی چاپ ششم را طی می‌کند. به این ترتیب نسخه‌های چاپ ششم این کتاب به زودی توسط انتشارات عماد فردا راهی بازار نشر می‌شود.

این محقق در پاسخ به این سوال که کتاب‌های دیگری نیز درباره نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران دارد یا خیر، گفت: باز هم دوست دارم در این زمینه کار کنم اما نه صرفا به صورت کتاب های تاریخ شفاهی. چون «نبرد در آسمان» یک کتاب تاریخ شفاهی بود ولی کتاب بعدی ام «غرش رعد» این گونه نبود. «غرش رعد» صرفا خاطرات یک خلبان را در بر نمی گرفت بلکه در آن سعی کردم تاریخ نیروی هوایی را هم ارائه کنم. بسیاری از وقایع مهم مربوط به نیروی هوایی در این کتاب روایت شده که راوی یعنی خلبان عبدالحمید نجفی در آن ها نقشی نداشته است. حضور نیروی هوایی در جنگ از عملیات بازی دراز گرفته تا عملیات مرصاد، در این کتاب به تصویر کشیده است. همه عملیات ها هم با تاریخ شان در این کتاب یاد شده اند.  

معما گفت: از این سبک کار، بیشتر از تاریخ شفاهی صرف استقبال می کنم و قصد دارم کارهای بعدی را هم به همین صورت انجام بدهم.  

کد خبر 2906142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha