۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰

لوئیس ادریچ تقدیر شد؛

روایت نویسنده آمریکایی از عوامل موفقیت/ به دلمشغولی مردم پرداختم

روایت نویسنده آمریکایی از عوامل موفقیت/ به دلمشغولی مردم پرداختم

لوئیس ادریچ نویسنده آمریکایی که نشان کتابخانه کنگره ایالات متحده را به خاطر ۳۰ سال فعالیت در عرصه ادبیات از آن خود کرد، پرداختن به دلمشغولی مردمان را مهمترین دلیل موفقیت خود می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، کتابخانه کنگره آمریکا به تازگی از لوئیس ادریچ به خاطر سه دهه فعالیت در حوزه ادبیات تقدیر و تشکر کرد. این نویسنده در سخنرانی‌ای که در این مراسم داشت به مخاطبانش گفت که جهان ادبی‌اش تحت تاثیر مخلوطی از نژادهای بومی آمریکا است. او در این مراسم گفت: من نویسنده‌ای هستم که عاشق موسیقی و خوانندگی است و در عین حال علاقه زیادی به جهان پزشکی دارد.

این نویسنده که در کارنامه ادبی‌اش رمان، مجموعه شعر و آثاری برای گروه سنی کودک و نوجوان دارد به‌عنوان یکی از نویسندگان خوش قلمی است که آثارش در آمریکا و بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان بسیار پرطرفدار است.

از این نویسنده در سال ۲۰۰۹ رمانی با نام کبوتر طاعون منتشر شد. رمانی که در آن سال توانست به فهرست نهایی جایزه ادبی پولیتزر راه پیدا کند. این اثر اگر چه نتوانست جایزه پولیتزر را به نام خود کند اما در همان سال جایزه کتاب ولف را از آن خود کرد.

عشق پزشکی، ملکه چغندرها، بازی شیشه‌ای، آخرین گزارش از معجزه اسب کوچولو، ارواح و سایه از جمله آثار این نویسنده است که در فاصله زمانی سالهای  ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۲ به رشته تحریر در آمده است.

لوئیس ادریچ در این سخنرانی با اشاره به این مطلب که خودش را متعلق به جهان داستان‌هایش می‌داند می‌گوید: من متعلق به جهانی‌ام که خلق می کنم. آنچه می‌نویسم جهانی است که عاشقانه دوستنش دارم. من با مردم زیادی از سراسر کشورم در ارتباطم و تلاش می کنم در آثارم درباره تمامی این فرهنگ‌ها بنویسم. برای همین مخاطبان زیادی از هر قوم و نژاد آثارم را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به دوران کودکی اش به مخاطبانش گفت: در دوران کودکی توسط کتابخانه های مختلف احاطه شده بودم. از هر طرف که می رفتم به کتابخانه هایی مملو از کتاب برخورد می‌کردم. آن زمان به شدت علاقمند به مطالعه بودم و تمام نوجوانی ام را به شدت تحت تاثیر رمانی به نام مارجوری مورنینگ بودم. و شاید تحت تاثیر این فضا بود که این روزها دست به قلم می برم.

لوئیس ادریچ در طول ۳۰ سال گذشته ۱۴ رمان نوشته و در این ۱۴ رمان تمرکز زیادی بر تجربیاتش، تاریخ و فرهنگ بومیان آمریکا داشته است. او علاوه بر این ۳ مجموعه شعر و چندین کتاب برای گروه سنی کودک و نوجوان دارد و مجموعه خاطراتش را نیز از دهه های مختلف زندگی به رشته تحریر در آورده است.

این نویسنده که به تازگی از سوی کتابخانه کنگره آمریکا به خاطر سه دهه فعالیت در حوزه ادبیات شایسته دریافت نشان ادبی کنگره شد در سال ۲۰۰۰ نیز جایزه یک عمر دستاورد را از بنیاد نویسندگان آمریکا از آن خود کرد.

کد خبر 2906572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha