۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۰۱

فرمانده ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش مطرح کرد:

امتناع برخی کشورها از میزبانی ناوگروه نیروی دریایی ارتش

امتناع برخی کشورها از میزبانی ناوگروه نیروی دریایی ارتش

بندرعباس - فرمانده سی و پنجمین نیروی دریایی ارتش گفت: برخی از کشورهای کم اراده سیاسی از میزبانی ناوگروه جمهوری اسلامی ایران امتناع ورزیدند تا خوش خدمتی به رژیم سعودی کرده باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناخدا یکم عرشه سید علی صمدیان پیش ازظهر پنجشنبه در مراسم استقبال ناوگروه سی و پنجم به اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس طی گزارشی به امیر حبیب اله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت: بستن دهان یاوه گویان که می پنداشتند می توانند مانع از این حضور راهبردی شوند از طریق قرائت اعلامیه های متعدد دریانوردی تنها در فاصله اندک از این گروه، اجرای عملیات های متعدد دریایی از جمله دفع حمله دزدان دریایی، تیراندازی، اسکورت شناورهای مورد نظر در منطقه جزو ماموریت های محوله بود که با موفقیت انجام شد.

وی عنوان کرد: در ادامه ماموریت ۸۴ روزه ناوگروه سی و پنجم در خلیج عدن و اقیانوس هند شناسایی های اطلاعاتی مثبت رادیوئی، برقراری تماس رادیوئی با واحدهای پروازی به منظور دریافت اطلاعات همگی نشانگر یک حضور مقتدرانه در خلیج عدن بود.

به گفته صمدیان، پایش مستمر و چند وجهی منطقه ماموریت و جمع بندی اطلاعات به دست آمده که ناشی از شناسائی مثبت ۶۳ هدف نظامی شناوری و پروازی و رهگیری متعدد یگانهای نظامی از طریق سنجنده های مختلف به تعداد ۱۱۵۰ مورد بود از دستاوردهای این ماموریت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی عملیات های اطلاعاتی و شناسایی اقدامات پنهانی که برخی از کشورها در همسوئی با رژیم سعودی و تحت پوشش ایجاد امنیت در مسیرهای دریانوردی ایفا می کنند را آشکار کرده ایم که یقینا در دشمن شناسی و تشخیص تهدیدات بالقوه و آینده نگاری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی دارد و گواهی بر تحصیل هدف اشراف اطلاعاتی در حوزه مسئولیتی توسعه یافته است.

فرمانده سی و پنجمین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن بیان داشت: ایجاد و تامین امنیت برای محورهای مواصلاتی دریایی و صیانت از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در این منطقه در طول دوره ماموریت دستاورد دیگری بود که اسکورت ۱۵۰ فروند شناور تجاری و نفتکش با ملیت های مختلف و چهار مورد درگیری نظامی با دزدان دریایی گواه این مدعاست.

وی افزود: با وجود اینکه برخی از کشورهای کم ارداه سیاسی منطقه با هدف تحت تاثیر قراردادن حضور ناوگروه در منطقه ماموریت و در راستای کسب منافع کوتاه مدت تغییر رویه دادند و از میزبانی ناوگروه جمهوری اسلامی ایران امتناع ورزیدند تا در مقابل زیرپا گذاشتن استقلال سیاسی خود خوش خدمتی به حاکمان سفاک و خونریز سعودی کنند به جرات می گویم که کمترین خللی در نحوه اجرای ماموریت بروز نکرد و با استفاده از فرصت های محیط پیرامونی که از رصد دقیق حاصل شد توانستیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

کد خبر 2917868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha