۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵

در پاتوق مستند فرهنگسرای رسانه

«تهران» پس از ۲۰ سال به نمایش درمی‌آید/ «فیلم و گپ» در رسانه

«تهران» پس از ۲۰ سال به نمایش درمی‌آید/ «فیلم و گپ» در رسانه

مجموعه مستند «تهران» به کارگردانی حمید سهیلی در نشست «پاتوق مستند» و فیلم «بودن یا نبودن» اثر «ارنست لوبیچ» در نشست «فیلم و گپ» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه مستند «تهران» به کارگردانی حمید سهیلی نوشته آیدین آغداشلو برای اولین بار و با اجازه کارگردان، پس از ۲۰ سال که از زمان ساخته شدنش می گذرد در نشست «پاتوق مستند» فرهنگسرای رسانه به نمایش عمومی درمی آید.

این مجموعه مستند به بررسی معماری تهران اختصاص دارد و «تهران، دوران معاصر»، معماری سال‌های ۱۳۴۰ تا ۱۳۷۰، «تهران، دوران نوگرایی»، معماری سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰، «تهران، دوران دگرگونی»، معماری سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۲۰، «تهران، دوران انتقال»، معماری نیمه‌ دوم دوران قاجار و «تهران در آغاز»، معماری اواسط دوران قاجار تا گذشته‌ دور شهر تهران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

قسمت های اول و دوم مجموعه مستند «تهران» با نام های «تهران، دوران معاصر» و «تهران، دوران نوگرایی»، سه شنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۸ در نشست «پاتوق مستند» فرهنگسرای رسانه نمایش داده می شود. قسمت های سوم تا پنجم این اثر نیز در نشستهای آتی به نمایش گذاشته میشود.

مجموعه مستند «تهران» به کارگردانی حمید سهیلی در فاصله‌ سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۴ تهیه شده است و  آیدین آغداشلو، نویسندگی گفتار متن، زنده یاد ژاله کاظمی، گویندگی و شاهین فرهت،ساخت موسیقی آن را برعهده‌ داشته‌اند.

نمایش «بودن یا نبودن» در نشست «فیلم و گپ»

نشست «فیلم و گپ» فرهنگسرای رسانه این هفته چهارشنبه ۱ مهر با نمایش و نقد و بررسی فیلم «بودن یا نبودن» محصول سال ۱۹۴۲ در آمریکا، ساخته «ارنست لوبیچ» و با بازی کرول لمبارد و جک بنی، برگزار می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در لهستان، سال ۱۹۳۹ « يوزف تورا » ( بنى ) بازيگر بسيار مشهور تياتر و همسرش، « ماريا » ( لومبارد ) كه در ورشو هم‌چون شمايلى ملى مورد تحسين است، قرار است در نمايشى ضد نازى ظاهر شوند اما به دليل سانسور اين برنامه جاى خود را به اجرايى از « هملت » مى‌دهد.

این فیلمها پس از نمایش با حضور سعید قطبیزاده کارشناس برنامه و علاقه مندان سینما نقد و بررسی میشود.

علاقمندان برای شرکت در این نشست‌ها می توانند به فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.

کد خبر 2920918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha