۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۷

هر ۵ گردشگر یک نفر را شاغل می‎کنند

هر ۵ گردشگر یک نفر را شاغل می‎کنند

وزیر کار با اعلام اینکه به ازای هر ۵ گردشگر یک نفر شانس اشتغال دائم را خواهد یافت، گفت: رسیدن به مرز ۲۰ میلیون گردشگر یعنی ۴.۱ میلیون شغل ثابت ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی با اعلام اینکه به ازای حدود ۵ گردشگر یک شغل دائم ایجاد می شود، گفت: رسیدن به مرز ۲۰ میلیون گردشگر، به معنای تحقق ۴ میلیون و ۱۶۷ هزار شغل ثابت است.

وزیر کار اظهارداشت: پایان دادن به همه صورت‌های فقر در هر جایی، تضمین زندگی‌های سالم برای همه در هر سنی و توانمندسازی زنان و دختران، ارتقای رشد اقتصادی پایدار، اشتغال و کار مولد و شایسته برای همگان، کاهش نابرابری میان و بین کشورها و در پیش گرفتن اقدامات فوری علیه تغییرات آب و هوایی؛ ۷ آرمانی است که همگی به توسعه گردشگری نیز کمک می کند.

ربیعی افزود: شاید بزرگ‌ترین مشکلی که الگوهای قبلی توسعه ایجاد کرده‌اند، عدم تضمین اشتغال مناسب است، چرا که در آن الگوها بر سرمایه‌گذاری در صنایعی که نیازمندی سرمایه‌ای آنها بسیار زیاد، میزان اشتغال مستقیم آنها کم و آلودگی محیط زیستی آنها زیاد است تاکید شده و همچنین در این الگوها مدل مرکز - پیرامون به شدت دنبال شده است.

وی با بیان اینکه گردشگری فرصتی است تا الگوی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور را براساس آن تغییر دهیم، گفت: به این ترتیب به سطح بالاتری از توان اشتغال‌زایی دست می یابیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه تاکنون در جهان برای مبارزه با فقر، راهی کارآمدتر از ایجاد شغل پایدار و شایسته یافت نشده است، خاطر نشان کرد: گردشگری ظرفیت دارد تا در صورتی که به شکل پایدار دنبال شود از طریق ایجاد شغل، به ابزاری برای ایجاد اشتغال بدل شود.

کد خبر 2925895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha