۸ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۰۷

فرماندار اسفراین:

مسئولیت اداره حرمین شریفین از حکام بی‌کفایت سعودی گرفته شود

مسئولیت اداره حرمین شریفین از حکام بی‌کفایت سعودی گرفته شود

اسفراین- فرماندار شهرستان اسفراین گفت: با اثبات بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود در اداره مناسک حج امسال، باید مسئولیت اداره حرمین شریفین از حکام بی‌کفایت سعودی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار اسفراین در آئین افتتاحیه ملی مکانیک، مواد و فناوری‌های پیشرفته اسفراین که عصر امروز با حضور جمع کثیری از دانشجویان و اساتید مراکز آموزش عالی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به توسعه علمی کشور در حوزه های مختلف، از اساتید و دانشجویان خواست تا در کنار مسئله رشد علمی زمینه ایجاد دانایی در جامعه را با توجه به حوزه‌های دین و فرهنگ فراهم کنند.

مهدی عابدی افزود: امروز ملت ایران به لطف اعتماد به جوانان، حمایت مردم و خون شهدا به درجه ای از پیشرفت و تعالی علمی نائل آمده که بسیاری از کشورهای دنیا را متحیر کرده و دشمنان نظام اسلامی را بر آن داشته تا با سنگ اندازی، از تمام توان خود برای متوقف کردن رشد و پیشرفت های علمی جوانان استفاده کنند.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز علمی و دانشگاهی در اکثر نقاط کشور، افزود: به لطف الهی و تلاشهای دولت، هم اکنون بسترلازم برای پیشرفت و جهش هر چه بیشتر در زمینه فناوری‌های نوین و علوم مختلف در کشور فراهم شده است.

فرماندار اسفراین در بخشی دیگری از سخنان خود به حادثه تاسف بار منا اشاره کرد و و این گونه فجایع را نشانه بی لیاقتی و بی کفایتی حکام عربستان و آل سعود در اداره حرمین شریفین دانست.

وی افزود: با اثبات بی کفایتی حکومت آل سعود در ایجاد امنیت برگزاری مناسک حج برای زائران بیت الله الحرام، باید شرایطی ایجاد شود تا مسئولیت برگزاری این مراسم و زیارت حرمین شریفین در اختیار دولت‌های اسلامی قرار گرفته و این مسئولیت سنگین از حکام بی کفایت آل سعود گرفته شود.

رئیس مجتمع آموزش عالی اسفراین نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از خدمات انجام شده گفت: این مجتمع به همت اساتید و دانشجویان از ابتدای امسال اقدام به برگزاری دوکنفرانس ملی در این مجتمع کرده است.

حسن باقرنیا اظهار داشت: تاکنون از از سراسر کشور ۲۳۰ مقاله در رشته برق و کامپیوتر و ۱۲۸ مقاله در رشته مکانیک و مواد و فناورهای پیشرفته به دبیرخانه این کنفرانس رسیده که با تلاش هئیت داوران تعداد ۱۵۱ مقاله برای ارائه انتخاب گردیده است.

وی افزود: مجموع مقالات منتخب به مدت دو روز در شش سالن کنفرانس در مجتمع آموزش عالی اسفراین توسط اساتید و دانشجویان ارائه می شود.

کد خبر 2929022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha