۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵

نمایشگاه «درخت» برپا می شود/ نقاشی‌هایی الهام گرفته از مینیاتور

نمایشگاه «درخت» برپا می شود/ نقاشی‌هایی الهام گرفته از مینیاتور

گالری گلستان روز جمعه ۱۷ مهرماه میزبان مجموعه جدیدی از نقاشی های ابراهیم اسماعیلی با عنوان «درخت» می شود که این نمایشگاه تا جمعه ۲۳ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلی گلستان درباره این نمایشگاه گفت: ابراهیم اسماعیلی یکی از هنرمندانی است که در سال ۱۳۶۹ از سوی گالری گلستان به جامعه هنری معرفی شد و این همکاری با برپایی شش نمایشگاه انفرادی تا سال ۱۳۷۹ ادامه داشت. به دلیل تمرکز این هنرمند به فعالیت های گرافیکی در طول سال های جاری میزبان نمایشگاه نقاشی دیگری از او نبودیم اما خوشحالم که پس از ۱۵ سال دوباره میزبان نقاشی های این هنرمند در گالری گلستان هستیم.

وی درباره آثاری که دراین نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت، گفت: دراین نمایشگاه ۳۵ تابلو نقاشی از مجموعه درخت های این هنرمند در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت. اسماعیلی بی شک یکی از بهترین نقاشانی است که نقاشی هایش حس تغزلی را به مخاطب القا می کند. اسماعیلی در نقاشی های این مجموعه گویی از مینیاتور الهام گرفته است و درختانش در حالی که بسیار مدرن و خوش رنگ هستند، از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردارند.

به گفته مدیرگالری گلستان با این که هنرمندان بی شماری درخت کشیده اند اما درخت های اسماعیلی با همه این درخت ها فرق می کند و در این مجموعه شاهد حس حرکت هستیم.

علیرضا اسماعیلی نیز در این زمینه گفت: من از دوران کودکی به نقاشی علاقمند بودم اما به شکل جدی نقاشی را از دوران دانشکده شروع کردم و سال ها است که تمرکزم تنها معطوف به نقاشی است و در نقاشی تجربیات متعددی را تاکنون پشت سر گذاشته ام. پس از مجموعه سنگ ها که در گالری سیحون به نمایش درآمد سال ها است که تمرکزم را روی کشیدن درخت گذاشته ام.

وی درباره شیوه خلق یک اثر گفت: با توجه به این که من در رشته گرافیک تحصیل کرده ام، گرافیک به کارهایم نظم خاصی داده است. من پیش از این که مقابل بوم بیایستم و قلمو به دست بگیرم مدت ها به موضوعاتی که مد نظرم است فکر می کنم و طراحی می کنم و زمانی که می خواهم کشیدن نقاشی را روی بوم شروع کنم می دانم چه چیزی می خواهم بکشم اما نمی دانم آن را چگونه به پایان خواهم رساند.

در این نمایشگاه ۳۵ تابلو در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته می شوند. نقاشی های این مجموعه با تکنیک های اکرولیک روی بوم و پاستل و مداد رنگی روی مقوا خلق شده اند.

علیرضا اسماعیلی نقاش و گرافیست متولد ۱۳۳۶ تهران، دانش آموخته رشته گرافیک از دانشکده هنرهای تزیینی است. او نقاشی را به شکل جدی از دوران دانشکده و زیر نظر بهمن بروجنی آغاز کرد و در کنار نقاشی در رشته گرافیک فعالیت حرفه ای خود را دنبال کرده است.

 

کد خبر 2934166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha