۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۲۵

ایوبی در اختتامیه «یاس»:

اگر فیلم ارزشی و دینی ساختیم آن را به رخ دیگران نکشیم

اگر فیلم ارزشی و دینی ساختیم آن را به رخ دیگران نکشیم

رییس سازمان سینمایی در اختتامیه جشنواره «یاس» تاکید کرد اگر فردی موفق به ساخت فیلم دینی و ارزشی می شود نباید آن را به رخ دیگران بکشد بلکه باید شکرگزار خداوند باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی شامگاه پنجشنبه ۱۶ مهرماه در اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فیلم های ویدیویی «یاس» که زیر باران شدید برگزار شد در سخنانی گفت: از فرصت استفاده می کنم تا درباره باران صحبت کنم. باران لبخند آسمان به زمین است. باران پلیدی ها را می شوید و پاکی را با خود به همراه می آورد. بیایید ما هم مانند آب پاک و زلال باشیم.

وی در بخش دیگر صحبت هایش اشاره کرد: یادمان باشد اگر فیلم خوب، ارزشی و دینی ساختیم، این موفقیت را به رخ دیگران نکشیم بلکه خدا را شاکر باشیم.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه سینما از غرب به ایران آمده است، بیان کرد: همین سینما در نظام فکری و فرهنگی ایرانیان شکل جدیدی به خود گرفته و تبدیل به سینمای ایران شده است. از اینکه سینماگران به بهانه جشنواره یاس دور هم جمع شده اند خدا را شکر می کنم. مدیران مازندران به ما فرصتی دادند تا بتوانیم برای این کشور و فرهنگ آن کاری انجام دهیم.

ایوبی ادامه داد: حالا که اجل پشت مقام ما است باید برای فرهنگ و مردم کاری انجام دهیم و از فرصت هایمان به بهترین نحو استفاده کنیم. امشب سومین جشنواره فیلم های ویدیویی را در چنین هوای بارانی به پایان می رسانیم و از خدا می خواهیم که نام این جشنواره به نام شهر رامسر ثبت شود و امیدوارم با رضایت مردم رامسر چنین اتفاقی رخ دهد. قبل از برگزاری سومین جشنواره یاس در رامسر سینمای مخروبه رامسر را داشتیم که به بهانه برگزاری این رویداد سینمایی آن را بازسازی کردیم و در طول ایام جشنواره هم مورد استفاده قرار گرفت و فیلم های جشنواره را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه مردم رامسر از نمایش فیلم های جشنواره یاس در سینمای بازسازی شده رامسر استقبال کردند، بیان کرد: روز گذشته با صاحب یکی از مجتمع های تجاری رامسر دیداری داشتیم که مقرر شد با توجه به فضای خوبی که جشنواره یاس در شهر رامسر ایجاد کرده است در طبقه بالای این مجتمع تجاری ۵ سالن سینما ساخته و چهارمین دوره جشنواره یاس در این مجموعه برگزار شود.

این مدیر سینمایی با بیان این مطلب که ساخت سالن های سینمایی در مجموعه های تجاری از نظر اقتصادی با بازگشت سرمایه همراه است، توضیح داد: در گذشته وقتی بخش خصوصی یک مجموعه تجاری می ساخت در داخل آن برای صدقه سالن سینما و یا یک گالری می ساخت، اما امروز به آنها می گوییم که دیگر نیازی به صدقه نیست، چرا که ساخت سینما در مجموعه های تجاری برای شما بسیار سودآور است.

ایوبی در پایان گفت: در سال های تحریم بسیاری از کشورها ایران را در بسیاری از موارد مورد تحریم قرار دادند اما هیچ گاه نتوانستند سینمای ایران را تحریم کند چرا که به این سینما نیاز داشتند.

حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی امام جمعه رامسر نیز در این مراسم با خواندن یک شعر از پروین اعتصامی در سخنانی گفت: از آقای ایوبی تشکر می کنم و باید بگویم که مازندرانی ها نگاه کلانی نه تنها به مازندران بلکه به سراسر ایران دارند. این مدیر توانمند مازندرانی را ارج می نهیم و امیدوارم مدیرانی با فرهنگ از این دست بیشتر داشته باشیم.

حسین مسافرآستانه دبیر سومین جشنواره فیلم های ویدیویی «یاس» نیز گفت: خوشحالم که توفیق برگزاری جشنواره یاس را داشتیم تا بتوانیم یک قدم فرهنگی دیگر در راستای اعتلای فرهنگ و هنر کشور برداریم و از آقای ایوبی تشکر می کنم که چنین فرصتی را به من داد تا این جشنواره را برگزار کنم. همچنین از مدیران استانی نیز تشکر می کنم که ما را همراهی کردند.

به دلیل بارش شدید باران بخش اهدای جوایز با سرعت برگزار شد. از بین برندگان پیمان حقانی جایزه اش را به مادرش تقدیم کرد و گفت: این اولین جایزه فیلم «۳۱۶» در ایران است و من آن را به مادرم تقدیم می کنم و امیدوارم که حال او همیشه خوب باشد. البته مادرم راضی نبود من فیلمساز شوم.

در این مراسم هنرمندانی چون مسعود کیمایی، فرهاد اصلانی، دانیال حکیمی، علیرضا زرین دست، منوچهر شاهسواری، رسول صدرعاملی، کیومرث پوراحمد، محمدحسین لطیفی، فرهاد آییش، مهدی کرم پور، علی معلم، سعید راد، مجید مظفری، محمدرضا شرف الدین، محمد خزاعی، علیرضا داوودنژاد و ... حضور داشتند.

در این دوره از جشنواره فیلم «یاس» مدیران سازمان سینمایی از جمله محمد حیدری، سیدصادق موسوی، علیرضا تابش، محمدمهدی طباطبایی نژاد، فرید فرخنده کیش، رمضانعلی حیدری خلیلی، حبیب ایل بیگی، مجید مسچی و ...حضور داشتند.

 

کد خبر 2936160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha