۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۱۸

معاون دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۲۰۰ میلیارد تومان برای فیلترینگ هوشمند در کشور اختصاص پیدا کرد

 ۲۰۰ میلیارد تومان برای فیلترینگ  هوشمند در کشور اختصاص پیدا کرد

زنجان- معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان برای فیلترینگ هوشمند در کشور اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تلاش برای بالا بردن ضریب اطمینان به فضای مجازی در کشور هستیم  و در این راستا به مردم توصیه می کنیم از شبکه های مجازی بومی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استقبال کاربران از فضای مجازی روبه رشد است ادامه داد: با رشد استقبال از فضای مجازی در کشور شاهد بروز جرایم در فضای مجازی هستیم و امسال شاهد رشد پرونده ها در حوزه جرایم فضای مجازی در کشور بودیم.

براری با تاکید بر اهمیت توسعه فناوری اطلاعات وزیرمحموعه های این حوزه، افزود: باید توجه ویژه به بحث صیانت از فضای مجازی در کشور صورت بگیرد که در این راستا فاز اول صیانت از فضای مجازی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در زمینه فیلترینگ هوشمند در سال گذشته انجام‌شده و فاز دوم در حال اجرا است.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مردم باید هشدارهای نیروی انتظامی و وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات را در زمینه مقابله با جرایم فضای مجازی جدی بگیرند و در این زمینه هوشیارانه عمل کنند.

برداری افزود: تلاش وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات برای به حداکثر رساندن امنیت و صیانت از فضای مجازی است و در این زمینه پلیس فتا اشرافیت کامل داشته و  پلیس فتا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری لازم را در به حداقل رساندن جرائم اینترنتی دارند.

وی بابیان اینکه فناوری اطلاعات به‌عنوان پیشران توسعه است گفت: حوزه فناوری اطلاعات پیشران توسعه در هر کشوری است، به‌طوری‌که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، برنامه‌های توسعه‌یافته خود را مبنی بر توسعه فناوری اطلاعات در نظر می‌گیرند که کشور ما نیز گام‌های قابل‌توجهی در این زمینه برداشته است.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: حوزه فناوری اطلاعات موجب توانمندسازی سایر بخش‌ها است،به‌طوری‌که در حوزه تجارت، سلامت و بانکداری فناوری اطلاعات توانسته تأثیرات به سزایی در ارتقای این بخش‌ها داشته باشد.

براری گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه استان زنجان تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه فناوری اطلاعات است، وزیرساخت‌های مربوط از جمله نیروی انسانی توانمند در زنجان وجود دارد.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یاد آورشد: ۴۴ محور برای توسعه استان زنجان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شده است.

 

کد خبر 2947664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha