۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین

آرژانتین امروز یکشنبه صحنه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و نامزد حزب حاکم امیدوار است که در همان دور اول به پیروزی برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مردم آرژانتین در حالی برای انتخاب رئیس جمهور حدید، امروز به پای صندوق های رای می روند که «دانیل سیولی» نامزد مورد حمایت «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور فعلی، امیدوار است در همان دور نخست به پیروزی برسد.

در همین رابطه جدیدترین نظرسنجی انجام شده در این کشور حکایت از آن دارد که هر چند نامزد حزب حاکم بیشترین محبوبیت را در میان نامزدهای انتخاباتی دارد اما با این وجود میزان رای وی به حدی نیست که در همان دور اول برنده انتخابات شود.

بر اساس نظرسنجی که توسط روزنامه «لا ناسیون» آرژانتین انجام شده دانیل سیولی نامزد حزب حاکم «جبهه ای برای آزادی» از حمایت ۳۷.۱ درصد از مردم آرژانتینن که قصد شرکت در انتخابات ۲۵ اکتبر را دارند برخوردار است.

برای آنکه فردی در انتخابات آرژانتین در همان دور اول به عنوان برنده معرفی شود یا باید ۴۵ درصد آرا را کسب کند و یا آنکه اگر ۴۰ درصد آرا را کسب کرد آرای نفر دوم ۱۰ درصد از آرای وی کمتر باشد.

به نوشته رویترز سیولی این میزان محبوبیت را مدیون طرفداران «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور فعلی آرژانتین است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی نزدیکترین رقیب سیولی نامزد حزب راست میانه «پی ار او» و شهردار بوینس آیرس یعنی «مائوریسیو ماسری» است که هم اکنون از حمایت ۲۶.۲ درصدی رای دهندگان برخوردار است.

نفر سوم در این رقابت «سرجیو ماسا» از حزب «یو ان ای» است که از حمایتت ۲۰.۱ درصد مردم برخوردار است. ماسا در انتخابات سال ۲۰۱۳ از حزب حاکم شکست خورده بود.

سیولی وعده اصلاحات اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری های خارجی را داده اما منتقدان وی هشدار داده اند که این برنامه می تواند موجب بازگشت سیاست های لیبرالی دهه ۱۹۹۰ به آرژانتین شود.

کد خبر 2949290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha