۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۳۰

رئیس جمهور فرانسه خبر داد؛

ائتلاف گسترده مبارزه با داعش با حضور روسیه، آمریکا و فرانسه

ائتلاف گسترده مبارزه با داعش با حضور روسیه، آمریکا و فرانسه

رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی از تشکیل یک ائتلاف گسترده با مشارکت روسیه، فرانسه و آمریکا برای مبارزه با داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که تصمیم دارد برای بحث و بررسی درباره هماهنگی تلاش ها با رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در راستای مبارزه به داعش به گفتگو و تبادل نظر با آن ها بپردازد.

رئیس جمهور فرانسه در این باره گفت: سه شنبه هفته آینده عازم واشنگتن بوده و پنجشنبه به مسکو سفر خواهم کرد. در جریان دیدار با «باراک اوباما» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور آمریکا و روسیه پیرامون هماهنگی تلاش ها و اقدامات لازم برای رسیدن به هدف پیروزی بر داعش گفتگو خواهم کرد.

اولاند که در کنفرانسی با حضور شهرداران شهرهای فرانسه سخنرانی می کرد، افزود: لازم است تا برای وارد آوردن ضربات کاری، یک ائتلاف گسترده تشکیل دهیم.

روز گذشته، کاخ الیزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اولاند قرار است ۲۴ نوامبر (۳ آذر ماه) به واشنگتن و ۲۶ ام (۵ آذر ماه) به مسکو سفر کرده و با رؤسای جمهور دو کشور مذکور دیدار و گفتگو کند. هدف از این سفر بحث و بررسی پیرامون مبارزه جامعه جهانی علیه داعش و تلاش های در جریان برای حل و فصل اوضاع در سوریه خواهد بود.

فرانسوا اولاند که حمایت های پیدا و پنهان محور غربی از تروریست ها در سوریه با هدف براندازی حکومت قانونی این کشور را از یاد برده، در سخنرانی دو روزگذشته خود در پارلمان فرانسه خواستار تشکیل ائتلافی بزرگ برای مبارزه با کسانی شد که فاجعه اسف بار جمعه گذشته در پاریس را به وجود آورده بودند.

گفتنی است، جمعه گذشته، شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تا کنون بیش از ۱۳۰ نفر کشته و قریب به ۲۶۰ نفر زخمی شده اند.

کد خبر 2971819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha