۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۰۷

استاندار بوشهر خواستار شد:

فرهنگ کتاب در روستاهای بوشهر تقویت شود/ افزایش کتابخانه‌های سیار

فرهنگ کتاب در روستاهای بوشهر تقویت شود/ افزایش کتابخانه‌های سیار

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: برای تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها نسبت به تجهیز، به‌روزرسانی و تامین کتاب و راه‌اندازی کتابخانه در مساجد روستاها و تامین خودروی مناسب اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعد از ظهر شنبه در همایش روز جهانی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی کودک و با اشاره به فعالیت موثر و کارآمد کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور اظهار داشت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان بوشهر نباید منحصر به شهرهای خاص و یا مرکز استان باشد، بلکه این فعالیت‌ها باید در تمام روستاها و بخش ها و شهرستان‌ها با کیفیت اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه شادی و نشاط حق مسلم همه کودکان است افزود: با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و سازمان آموزش و پرورش زمینه توسعه فعالیت موثر و کارآمد در خصوص تربیت و مهارت آموزی کودکان و نوجوانان تقویت خواهد یافت.

استاندار بوشهر فراگیری مهارت‌های زندگی توسط کودکان و نوجوانان در کانون‌ را از مهمترین فعالیت‌های این نهاد برشمرد و تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش ضمن آموزش رسمی باید نسبت به کشف و معرفی استعدادهای موجود در مدارس اقدام کند تا با حضور کودکان و نوجوانان در دوره های فوق برنامه درسی درکانون مهارت‌های زندگی و فعالیت های اجتماعی شان ارتقاء یابد و این مهارت‌ها از کودکی و نوجوانی در افراد نهادینه شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه به‌ویژه از سنین کودکی و نوجوانی که بچه‌ها آمادگی بیشتری در این زمینه دارند بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش مشارکت کودکان و نوجوانان مستلزم همکاری همه بخش‌هایی است که با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند که باید خود را در زمینه تربیت نسل آینده کشور مسئول بدانند.

سالاری از تامین وسیله نقلیه مناسب برای کتابخانه سیار و حمل کتاب به روستاها خبر داد و گفت: برای ایجاد فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها نسبت به تجهیز، بروز رسانی و تامین کتاب و راه‌اندازی کتابخانه در مساجد روستاها و تامین خودروی مناسب برای کتابخانه سیار با همکاری کانون پرورش فکری اقدام می‌کنیم.

وی بر ارائه فعالیت‌ها و تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همه مردم تاکید کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید در جمع مردم و محل تجمع و اماکن تفریحی میان مردم حضور داشته باشد،به همین منظور در دهکده های گردشکری نیز فضایی برای استفاده کانون برای ارائه خدمات آموزشی و تولیدات کانون به کودکان و نوجوانان پیش بینی خواهد شد.

استاندار بوشهر بر راه‌اندازی جشنواره های هنری توسط کانون در تمام نقاط استان تاکید کرد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ رشته های مختلف هنری در تمامی نقاط شهری و روستایی استان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موجب افزایش فضایی با نشاط و شاد میان کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی بر توجه به افتخارات، حماسه‌ها، مشاهیر و مفاخر استان در تولید آثار هنری کودکان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: باید مشاهیر و مفاخر استان در تولید آثار هنری توسط و برای کودکان مورد توجه قرار بگیرند تا نسل جدید با داشته‌های فرهنگی و سرمایه های اجتماعی آشنا شوند.

سالاری گفت: کانون پرورش فکری باید با تولید برنامه‌ها و آثار محتوامحور و پوشش بخش‌هایی که توسط نهاد هایی مثل آموزش و پرورش و بهزیستی و سایر سازمان‌های فرهنگی مغفول مانده مهارت‌های زندگی و فرهنگ اجتماعی را در نسل آینده نهادینه کند.

وی با اشاره به نقش حساس مربیان و معلمان و افرادی که با کودکان در ارتباط هستند بیان داشت: فعالیت مربیان کانون باید در حوزه های مختلف دیده شود و مورد تقدیر قرار بگیرند.

استاندار بوشهر افزود: کانون پرورش فکری استان بوشهر با استفاده از تخصص مربیان هنرمند به‌صورت پاره وقت و حق الزحمه می‌تواند با همکاری با سازمان آموزش و پرورش فعالیت های این نهاد را در زمینه افزایش فعایت های فرهنگی و هنری تقویت کند.

کد خبر 2973880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha