۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۲

مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری کردستان:

ساماندهی کودکان کار در کردستان یکی از نیازهای ضروری است

ساماندهی کودکان کار در کردستان یکی از نیازهای ضروری است

سنندج – مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: دستگاه های اجرایی تلاش خود را برای ساماندهی کودکان کار در کردستان مضاعف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، جمال ارشدی در پنجمین جلسه ی کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان کردستان در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: دستگاه های اجرایی متولی و عضو کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با استفاده از توان و ظرفیت های خود نسبت به ریشه کنی معضل کودکان کار تلاش کنند.

وی ادامه داد: اغلب خانواده های کودکان کار در بحث عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دچار مشکل هستند و به دلیل ضعف ساختارهای اجتماعی کودکان آنها مجبورند در خیابانها کارکنند.

وی افزود: در این راستا باید بطور جامع روی توانمندسازی خانواده ها کار کرد و شرایط لازم را برای اشتغال سرپرست خانواده های کودکان کار فراهم و این خانواده ها را مورد حمایت قرار داد.

ارشدی آموزش مهارتی رایگان کودکان کار توسط آموزش و پرورش را خواستار شد و افزود ساماندهی این معضل نیازمند همکاری و مشارکت تمامی ادارات و سازمان های دولتی است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان ابراز داشت: در حقیقت کودکان کار در خیابان زندگی نمی کنند بلکه به معاش خانواده کمک می کنند و تنها کودکان بی سرپرست در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات و توانمندسازی کودکان کار نیازمند همکاری ادارات و سازمان های دولتی با همکاری سازمان های مردم نهاد هستیم.

ارشدی در پایان از مدیران و روسای دستگاه های اجرایی متولی و عضو کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در این زمینه خواست تا با استفاده از توان و ظرفیت های خود نسبت به ریشه کنی معضل کودکان کار تلاش کنند.

کد خبر 2992846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha