۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان:

سنت وقف در جامعه کمرنگ شده است

 سنت وقف در جامعه کمرنگ شده است

همدان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: متأسفانه امروز سنت وقف در جامعه کمرنگ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاروند در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بابیان اینکه وقف یکی از مهم‌ترین تأکیدات در دین اسلام است، اظهار داشت: در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز اموال مختلفی درراه اسلام وقف‌شده بود.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه فرهنگ وقف در جامعه کمرنگ شده است، بیان کرد: عمده‌ترین علت کمرنگ شدن وقف مشخص نکردن درست اموال وقفی در وصیت‌نامه افراد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد:در اسلام به داشتن وصیت‌نامه برای مسلمان بسیار تأکید شده  و در احادیث نیز آمده فردی که بدون وصیت‌نامه فوت کند مانند جاهلین پیش از اسلام است.

وی به وصیت‌نامه امیر المونین (ع) اشاره داشت و  افزود:حضرت علی(ع) در وصیت‌نامه خود هفت سفارش برای حسنین،۱۲ سفارش برای مردم و سه سفارش برای خود دارد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه زندگی مهم‌ترین سرمایه زندگی انسان است و هیچ‌چیز قابلیت جایگزینی با آن را ندارد، افزود: پرونده چند چیز حتی پس از مرگ انسان  هم‌بسته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند در این خصوص عنوان کرد:فرزند صالح و صدقه جاریه‌ای که فرد از خود به‌جای می‌گذارد از این جمله هستند که با هر بار استفاده ثوابی برای آن فرد نوشته می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند بیان داشت: هر فرد می‌تواند یک‌سوم مال خود را برای امور خیریه وصیت کند.

وی ادامه داد: بیشتر وقف‌هایی در حال حاضر وجود دارد از وصیت‌نامه‌هایی است که درست نوشته‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار داشت: به برکت سنت حسنه وقف بزرگ‌ترین وقف‌ها در دنیا برای روضه امام حسین(ع) است و این مجالس بزرگ‌ترین سرمایه‌های فرهنگی در جامعه هستند.

وی در پایان سخنانش گفت: دومین وقف‌ها نیز در دنیا برای حضرت ابوالفضل(ع) و سومین وقف برای امام رضا (ع) است.

کد خبر 2997510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha