۹ دی ۱۳۹۴، ۹:۱۳

در دشتستان؛

یادواره شهید گنجی با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شود

یادواره شهید گنجی با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شود

بوشهر - یادواره شهید صادق گنجی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دشتستان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیست و پنجمین یادواره سفیر فرهنگی ایران شهید صادق گنجی با همکاری دفتر بسیج دانشجویی شهیدگنجی دشتستان و سپاه ناحیه شهرستان دشتستان برگزار می‌شود.

سیدمحمد جواد مهدوی مرتضوی با اشاره به حضور و سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این یادواره، خاطرنشان کرد: این مراسم ساعت ۹ صبح شنبه ۱۲ دیماه در حسینیه اعظم برازجان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس و سرهنگ غلامپور فرمانده سپاه دشتستان در این مراسم سخنرانی خواهند کرد و نادرگنجی فرزند شهید گنجی نیز مقاله‌ای را ارائه می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه شهید گنجی با خون خود راه بیداری اسلامی را به کشورهای اسلامی استبداد زده نشان داد، تاکید کرد: با گرامیداشت یاد این شهید عزیز و گرانقدر بر زنده بودن راه و معرفت این شهید تاکید خواهد شد.

وی به سوابق و خدمات شهید صادق گنجی اشاره کرد و افزود: شهید گنجی به‌عنوان شهید راه روشنگری و تقابل با اسلام آمریکایی و جریان‌های مزدور تکفیری نقش بسزایی داشت.

مهدوی مرتضوی با بیان اینکه شهید گنجی در دوران حیات خود کوشید اسلام ناب را به همه معرفی کند، اضافه کرد: این شهید بزرگ با خون خود این راه معرفت و شناخت اسلام ناب را روشن و زنده نگه داشت.

وی گفت: شهید گنجی در دوران زندگی خود دانشگاهی از درس‌های مجاهدت و غیرت و عزت و تلاش و خودسازی را برای ما به ارمغان گذاشت تا ما این درس‌ها را پاس بداریم و آن را به نسل‌های انقلاب منتقل کنیم.

شهید صادق گنجی در سال ۱۳۶۵ و در سن ۲۴ سالگی مسئولیت خانه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در پاکستان برعهده داشت که در ۲۸ آذرماه سال ۱۳۶۹ در مراسم تودیع خود در جلوی درب هتل اینترنشنال لاهور پاکستان براثر هجوم وحشیانه ایادی استکبار به شهادت رسید.

کد خبر 3012563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha