۲۰ دی ۱۳۹۴، ۸:۴۶

فرمانده ناوگروه سی و هفتم نیروی دریایی:

چهار درگیری با دزدان دریایی در خلیج عدن/بازدید از بندر صلاله عمان

چهار درگیری با دزدان دریایی در خلیج عدن/بازدید از بندر صلاله عمان

بندرعباس - فرمانده ناو گروه سی و هفتم نیروی دریایی گفت: طی ماموریت ۳۹روزه ناوگروه سی و هفتم چهار مرحله درگیری با دزدان دریایی در خلیج عدن برای حفاظت و آزادسازی کشتی های ایرانی داشتیم.

به گزارش خبرنگار ‌مهر، امیردریادار رضا عباسی صبح یکشنبه در حاشیه استقبال از ناوگروه سی و هفتم در جمع خبرنگاران بیان داشت: ناوگروه سی و هفتم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی سبلان و ناو نیرو بر تنب به ماموریت ابلاغی در خلیج عدن و تنگه باب المندب جهت حراست و صیانت از منافع ایراناعزام شد،

وی با بیان اینکه در مدت ماموریت مسافت دریایی ۵ هزار ۵۰۰ مایل دریایی طی ۳۹ روز پیموده اند، عنوان کرد: هدف ناوگروه سی و هفتم حضور کیفی و مستمر در دریاها و آبهای آزاد و اسکورت کشتی های تجاری و نفتی ایرانی در کریدورهای بین المللی بود.

امیر عباسی اظهارداشت: در زمان بازگشت به کشور، از بندر صلاله در کشور عمان بازدید و پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی را ابلاغ کردیم. 

وی با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ کشتی تجاری و نفتکش طی ۳۹ روز ماموریت اسکورت، رهگیری و مانیتورینگ شدند، خاطرنشان کرد: طی مدت ماموریت چهار مورد درگیری برای رهاسازی و اسکورت دو نفتکش و دو کشتی تجاری در خلیج عدن و تنگه باب المندب داشتیم، متاسفانه هنوز با پدیده شوم دزدی دریایی در این منطقه تجاری روبرو هستیم.

فرمانده ناو گروه سی و هفتم نیروی دریایی ارتش ضمن بیان ماموریت ویژه این ناوگروه افزود:ناو نیرو بر آبی خشکی تنب پس از سه سال نوسازی و بازسازی به این ماموریت اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: ناو گروه سی و هشتم دانشجویی با هدف آموزشی پس از شرکت در رزمایش ولایت ۹۴ به ماموریت خلیج عدن اعزام خواهد شد، این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی بایندور، ناو جمهوری اسلامی بوشهر، ناو جمهوری اسلامی لاوان خواهد بود.

کد خبر 3020970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha