۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۳۳

آیت‌الله مجتهدشبستری درخطبه‌های نماز جمعه تبریز مطرح کرد:

مسئولان نحوه اجرای برجام را رصدکنند/انتقاد از واردات کالاهای چینی

مسئولان نحوه اجرای برجام را رصدکنند/انتقاد از واردات کالاهای چینی

تبریز - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اجرای برجام و توافق صورت گرفته کشورمان با ۱+۵ گفت: مسئولان نحوه اجرای برجام را رصد کنند و مراقب شیطنت های دشمن باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز جمعه این هفته تبریز به امامت آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر و باحضور گسترده و باشکوه نمازگزاران تبریزی اقامه شد.

آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به ۲۷ دی روز اجرای برجام اظهار داشت: مقاومت مردم و تلاش همه مذاکره کنندگان و مسئولان کشور باعث شد تا دشمنان عقب نشینی کنند و بخشی از تحریم های علیه جمهوری اسلامی ایران لغو شود.

وی با بیان اینکه باید مراقب برنامه های دشمن علیه کشورمان بود، افزود: آمریکا همان آمریکای مستکیر و زورگو است و در همان روز نخست اجرای برجام مسئولان آمریکایی سخن از تحریم های جدید علیه کشورمان بر زبان آوردند.

امام جمعه تبریز در همین خصوص افزود: در مقابل اینها، ملت و دولت ایران مصمم هستند که با تولید موشک های بالستیک و توسعه تجهیزات دفاعی کشورمان به فضولی ها و یاوه گویی های دشمنان این نظام پاسخ محکمی دهند.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر ضرورت رصد و نظارت بر اجرای برجام گفت: باید مراقبت توطئه های دشمن بود و از غافلگیری پرهیز کرد.

کسی فکر نکند آمریکا از دشمن به شریک تبدیل شده است

وی ادامه داد: نباید در مورد توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص اجرای برجام و نحوه مراقبت از آن و نگرانی های ایشان در این خصوص سهل انگاری شود و کسی فکر نکند آمریکا از دشمنی به شریک تبدیل شده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید دقت کرد تا طرف مقابل به تعهدات خود به‌ طور دقیق و کامل پایبند باشد، ابراز داشت: دشمنی های آمریکا این شیطان بزرگ تمام شدنی نیست و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب که تاکید دارند آمریکای امروز همان آمریکای زمان ریگان و بوش است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز سپس به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مسئولان نباید فقط در حرف و کلام از اقتصاد مقاومتی یاد کنند، افزود: اقتصاد مقاومتی باید در کار دیده شود و باید سیاست های اقتصاد مقاومتی در عمل اجرا شود.

آیت الله مجتهد شبستری با انتقاد شدید از واردات کالاهای بی کیفیت چینی و ترکیه ای به ایران گفت: با این وضعیت اقتصاد کشور سر و سامان نخواهد یافت و شکوفا نمی شود.

وی با بیان اینکه راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است، گفت: اگر تولیدات داخلی کشور افزایش یابد و سیاست های اقتصاد مقاومتی به صورت دقیق و عملی اجرا شود شاهد کاهش مشکلات اقتصادی خواهیم بود.

هیچ کس حق توهین به شورای نگهبان را ندارد

امام جمعه تبریز سپس به انتخابان اسفند ماه اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه و پرشور این انتخابات گفت: باید همه تابع قانون باشند.

وی با بیان اینکه کاندیداها باید در گفتار و کردار صادق باشند، ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم که شایعات نقل محافل انتخاباتی شده و با آبروی افراد بازی می شود که این درست نیست.

امام جمعه تبریز با اشاره به توهین و اهانت برخی ها به شورای نگهبان افزود: هیچ کس حق توهین به شورای نگهبان را ندارد.

کد خبر 3030797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha