۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۱۶

عباس امینی به مهر گفت:

برنامه نمایش فیلم «والدراما» در بخش «نسل نو» جشنواره برلین

برنامه نمایش فیلم «والدراما» در بخش «نسل نو» جشنواره برلین

فیلم سینمایی «والدراما» به کارگردانی عباس امینی و تهیه کنندگی مجید برزگر فردا ۲۶ بهمن ماه ساعت ۱۷ در بخش «نسل نو» جشنواره برلین روی پرده می رود.

عباس امینی کارگردان فیلم «والدراما» که هم اکنون در شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین حضور دارد به خبرنگار مهر گفت: نخستین نمایش فیلم «والدراما» در بخش «نسل نو» این دوره از جشنواره فیلم برلین فردا ۲۶ بهمن ماه ساعت ۱۷ خواهد بود و علاوه بر این دو نمایش دیگر از این فیلم در تاریخ های ۲۸ بهمن و ۲ اسفندماه به ترتیب در ساعات ۱۶:۳۰ و ۱۵:۳۰ خواهد بود.

وی درباره فیلم‌هایی که تاکنون در این دوره از جشنواره فیلم برلین دیده است، توضیح داد: تعداد اندکی از فیلم های این دوره از جشنواره را دیده ام اما در نگاه کلی و طبق صحبت هایی که شنیده ام فیلم های امسال از سطح کیفی خوبی برخوردار هستند و منتقدان و فیلمسازان که هر ساله این جشنواره را دنبال می کنند، معتقدند که فیلم های متفاوتی در شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین حضور دارند و به تبع رقابت‌ها سخت خواهد بود.

امینی در پایان در توضیح داستان این فیلم سینمایی بیان کرد: فیلم سینمایی «والدراما» درباره نوجوانی در آبادان است که به دلیل موهای فری که دارد به والدراما بازیکن فوتبال کلمبیایی شباهت دارد و به نام این بازیکن نیز معروف شده است. والدراما به دنبال گرفتن شناسنامه با نام واقعی خود است که بر اثر اتفاقی مجبور به ترک آبادان می شود و به تهران می رود و در این شهر درگیر ماجراهایی می شود و در نهایت هویت واقعی خود را پیدا می کند.

حامد عليپور، نفيسه زارع، وحيد نفر، گيتی قاسمی، اسدالله منجزی، ماهان خورشيدی، طيبه نيک آزاد، طاهر نيک آزاد، رضا زالپور نیز از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

سینمای ایران امسال با چهار فیلم در بخش‌های گوناگون جشنواره فیلم برلین حضور دارد. فیلم «اژدها وارد می‌شود» ساخته مانی حقیقی نماینده سینمای ایران در بخش اصلی جشنواره است و برای کسب جایزه اصلی برلین با ۱۷ فیلم دیگر رقابت دارد.

فیلم «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان در بخش پانوراما پذیرفته شده است و مستند «رویای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی و «والدراما» به کارگردانی عباس امینی در بخش «نسل‌ نو» روی پرده خواهند رفت. سینمای ایران در طول ۶۵ سال گذشته، ۹۳ فیلم در جشنواره فیلم برلین داشته و ۳۶ جایزه از این جشنواره نیز دریافت داشته است.

کد خبر 3051868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha