۲۲ مهر ۱۳۸۲، ۱۶:۴۲

15 زنداني فلسطيني از كرانه باختري به نوار غزه تبعيد شدند

15 زنداني فلسطيني از كرانه باختري به نوار غزه تبعيد شدند

مقامات رژيم صهيونيستي به ادعاي دفاع از امنيت صهيونيست ها امروز 15 زنداني فلسطيني را از كرانه باختري به نوار غزه تبعيد كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رويترز، نظاميان صهيونيست امروز (سه شنبه) دستور اخراج 15 نفر از زندانيان فلسطيني در كرانه باختري به نوار غزه را صادر كردند و اين بزرگترين اخراج فلسطينان در طي سه سال ناآرامي در خاورميانه است.
اين اقدام رژيم صهيونيستي درست چند روز پس از يورش نظاميان صهيونيست به اردوگاه آوارگان در غزه كه دستكم 20 مجروح برجاي گذاشت با واكنش شديدي از جانب مقامات و گروههاي فلسطيني مواجه شده است.
احمد قريع نخست وزيركنوني تشكيلات خودگردان در واكنش به اين حركت مقامات صهيونيستي درمصاحبه با خبرنگاران تصريح كرد: " اين حركت رژيم صهيونيستي مانع بسيار بزرگي در مقابل تلاش براي بازگرداندن آرامش به منطقه بود."
مقامات صهيونيستي ادعا كرده اند كه اين 15 فلسطيني به اتهام فعاليت در گروههاي تروريستي يا ارتباط با افرادي كه فعاليتهاي تروريستي داشته اند محكوم به تبعيد هستند.
در واكنش به اين اقدام، گروههاي فسطيني و گروههاي مدافع حقوق بشراين حركت رژيم صهيونيستي را محكوم كرده اند ولي مقامات صهيونيست در پاسخ ادعا كرده اند كه اين اقدام آنها تنها به علت دفاع از امنيت اسرائيل و دور نگهداشتن تروريستها از اين منطقه بوده است.
مقامات صهيونيست اعلام كرده اند كه زندانيان از كرانه باختري رود اردن به بازداشتگاهي در نوار غزه منتقل مي شوند و به آنها 48 ساعت براي اين نقل و انتقال فرصت داده شده است.
در ميان تعبيد شوندگان دو فلسطيني وجود دارند كه تنها به اين اتهام كه برادر آنها در يك عمليات شهادت طلبانه شركت كرده بود به بازداشتگاه غزه تبعيد مي شوند. اما مقامات صهيونيست با اين ادعا كه اين دو نفر نيز در زنجيره فعاليتهاي تروريستي بوده اند نام آنها را نيز جزء ليست تبعيد شوندگان قرار داده اند.

کد خبر 30702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha