۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۵۳

سیصدوهفتادو هفتمین نشست «کتاب‌خوان»؛

طنزآوران جهان نمایش به کتابخوانان معرفی شدند

طنزآوران جهان نمایش به کتابخوانان معرفی شدند

سیصدو هفتادو هفتمین نشست «کتاب‌خوان» با حضور هنرمندانی چون داریوش مودبیان و معرفی کتاب‌هایی چون «طنزآوران جهان نمایش» همراه بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، سیصد و هفتادو هفتمین نشست «کتاب‌خوان» دیروز دوشنبه ۲۶ بهمن با حضور محمد اللهیاری معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، اسماعیل جانعلی پور مدیر کل فرهنگی، رمضانعلی محسنی مدیر کل مشارکت ها و شهرداری ها، داریوش مودبیان نویسنده و هنرمند پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر، نویسندگان حوزه ادبیات و شعر، جمعی از مسئولان، کتابداران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات پارک شهر برگزار شد.

در این نشست ۱۰ تن به معرفی و ارائه کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح زیر است:

«شغل مناسب شما» نوشته تایگر پل دی و مهدی قراچه ای / ارائه توسط: سید محسن طاهری (کتابدار کتابخانه عمومی شهید مطهری ری)

این کتاب به همت نشر نگار منتشر شده است؛ در این کتاب که نام اصلی آن Do What You Are است با تکیه بر تیپ شناسی MBTI کوشیده است مخاطب را با کارکرد شخصیت در محیط کار و نیز هزینه‌ها و تنش‌های ناشی از عدم تطابق شغل و شخصیت آشنا کند.

«طنز آوران جهان نمایش» نوشته داریوش مودبیان/ ارائه توسط: داریوش مودبیان (نویسنده اثر)  

این کتاب دارای ۱۲ جلد است که اولین جلد آن در سال ۱۳۷۵ به پایان رسید و چاپ شد. کتاب مجموعه ای است ۱۲ جلدی که نویسنده در سال ۱۳۷۵ اولین جلد آن را چاپ کرد و عموما" ازمتون کمدی و طنز در آن بکار گرفته شده و در آن به معرفی نویسندگان برجسته کمدی از این سو و آن سوی دنیا پرداخته است.

مودبیان از سال ۱۳۷۵ تا کنون فقط در مجموعه طنز آوران جهان نمایش در دوازده دفتری که به چاپ رسانده ۳۸ کمدی نویس شناس و ناشناس را معرفی و بیش از ۶۵ نوشته از آن ها را عرضه داشته است.

«امید به زندگی» نوشته محمد مجید اسماعیلی لیما/ ارائه توسط: نویسنده اثر

این کتاب شامل نكات آموزنده ای در زمينه ي اصلاح رفتارهاي غلط اجتماعي و هدايت به سمت سعادت و خوشبختي رادر زندگی بیان می کند.

«همه کودکان تیزهوشند اگر» نوشته میریام استاپردو سهراب سوری/ ارائه توسط: مریم خندانی(کتابدار کتابخانه عمومی شهریار)

این کتاب به خوانندگان نشان می دهد که چگونه توانایی های کودک خود را ارزیابی کنند، مهارت هایی را که کودکان باید کسب کنند را توضیح می دهد و تشریح می کند که چگونه می توانید به کودکانتان کمک کنید تا استعدادهایشان کاملا شکوفا شود.

«حضرت معصومه(س)»نوشته فریدمسعودی /ارائه توسط: فاطمه شیخی(کتابدارکتابخانه عمومی گلسار)

این کتاب جایگاه و منزلت حضرت معصومه (سلام الله علیها)، از زبان اهل بیت و چگونگی ولادت و شهادت ایشان، القاب و فضیلت زیارت ایشان آمده است.

«تاثیر نیمکره های مغز در ترجمه متون مطبوعاتی و ادبی» نوشته شهرزاد دهقان/ ارائه توسط :(شهرزاد دهقان کتابدارنابینای کتابخانه مصطفی خمینی اسلامشهر)

این کتاب حاصل تحقیق نویسنده در جهت بررسی تفاوت بارز میان نیمکره غالب چپ و راست مغز بر کیفیت ترجمه متون ادبی و مطبوعاتی انگلیسی به فارسی دانشجویان مترجمی انجام شده است.

«معجزه صمیمیت» نوشته زهره اسماعیل بیگی، حمید رضا غلامرضایی / ارائه توسط:سمیره بگماز (کارشناس حقوق اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران)

کتاب «معجزه صمیمیت» جزء پرفروش ترین کتاب های انتشارات نو اندیش است؛ این کتاب به لحاظ محتوایی شامل موضوعات گوناگونی در زمینه انتخاب همسر مناسب، موفقیت در ازدواج، بهبود و تعالی فضای عاطفی ازدواج های شکل گرفته و نجات ازدواج های که در معرض نابودی است.

«هیچ زنی شیدا نمی شود» نوشته کوروس احمدی/ ارائه توسط:‌ کوروس احمدی (شاعر)

این کتاب شامل شعرهایی است که طی پنج سال گذشته سروده شده است. فضای اغلب شعرها تغزلی- اجتماعی است و بر اساس تلاش نویسنده اثر شعرهایی را که در ساختاری عاشقانه سروده را به شکل غزل های عمومی، با ساختار عمودی شعر سپید در هم آمیخته و به شکلی قالب نو از شعر در آورده است.

«قصه گویی» نوشته (آرتور روشن /بهزاد یزدانی، مژگان عمادی) / ارائه توسط: سمیه سادات پرپنجی حسینی کتابدار کتابخانه عمومی شهید سلیمی ملارد)

کتاب «قصه گویی» که موضوع اصلی آن روانشناسی است تالیفی با ارزش درباره ی هنرپرورش فرزند است. در کتاب قصه گویی به چگونگی استفاده از داستان برای کمک به کودکان در رفع مشکلات زندگی مساله اصلی است که به آن اشاره شده است.

«مردی برتر از کامپیوتر» نوشته عباس مبشری / ارائه توسط: مریم صباغ فرش (کتابدار کتابخانه عمومی پیامبر اعظم رباط کریم)

این کتاب اشاره به داستان کشاورز بیسوادی دارد که در چند لحظه دانشمند می شود مردی برتر از کامپیوتر توسط انتشارات تدبیر به چاپ رسیده است.

 سیصدو هفتادو هفتمین نشست «کتاب‌خوان» ملی دیروز با اهدای لوح تقدیر و هدیه توسط مسئولین ساعت ۱۶ به پایان رسید.

سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند و در جلساتی که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک می‌گذارند.

کد خبر 3558596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha