۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱

نماینده پاکستان در سازمان ملل:

اسلام آباد مخالف افزایش اعضای دائم شورای امنیت است

اسلام آباد مخالف افزایش اعضای دائم شورای امنیت است

«ملیحه لودی» نماینده ویژه پاکستان در سازمان ملل متحد گفت: پاکستان با افزایش اعضای دائم شورای امنیت مخالف است و از افزایش اعضای غیر دائم این شورا حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر بعه نقل از روزنامه «پاکستان»، ملیحه لودی نماینده ویژه پاکستان در سازمان ملل در نشست اصلاحات در ساختار شورای امنیت سازمان ملل گفت: پاکستان از افزایش اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل تا ۲۵ عضو حمایت می کند و مخالف افزایش اعضای دائم این شورا است. افزایش اعضای غیر دائم شورای امنیت باید با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: افزایش اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل باعث افزایش کارایی آن نخواهد شد بلکه اختلافات بیشتری بین اعضا به وجود می آید. 

وی گفت: در صورت افزایش تعداد اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل، این شورا می تواند نمایندگیهای بیشتری برای خود در کشورهای جهان داشته باشد. در این راستا باید به کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه، آفریقا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی نیز نمایندگی داده شود. افرایش اعضای دائم شورای امنیت باعث می شود این شورا در انجام تصمیمات خود دچار مشکلات شدیدی شود.

لازم به ذکر است هند از جمله کشورهایی است که خواستار پیوستن به جمع کشورهای عضو دائم شورای امنیت است، اما با توجه به تحولات منطقه ای در جنوب آسیا پاکستان با عضویت دائم هند در شورای امنیت مخالفت می کند و بعید به نظر می رسد هند بتواند با چنین شرایطی به عضویت دائم این شورا درآید. در حال حاضر آمریکا، چین ،روسیه، انگلیس و فرانسه از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می روند که داری حق وتو هستند.

کد خبر 3565501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha