۹ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۲۳

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

آزمون چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن درکرمانشاه برگزار می‌شود

آزمون چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن درکرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری آزمون چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم در ۱۰ شهرستان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی صبح امروز یکشنبه در نشست تشریح برنامه های چهارمین مرحله آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار داشت: این آزمون روز پنج شنبه ۱۳ اسفند راس ساعت ۹ صبح در ۱۰ شهرستان و ۱۴ حوزه امتحانی استان کرمانشاه برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید در تربیت حافظان، منویات رهبری را جامه عمل بپوشانیم که فرمودند باید ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم و اداره اوقاف استان طی برنامه های مدون در سه دوره قبل و امسال سعی کرده به این فرموده جامه عمل بپوشاند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: طی ۴ سال در کرمانشاه ۳۶ هزار حافظ قرآن کریم تربیت کردیم و کرمانشاه به عنوان استان دوم بعد از یزد از این نظر قرار گرفته است.

حسینی اراکی ایجاد فضای قرآنی و مانوس بودن مردم با عطر دل انگیز قرآن کریم را از دیگر اهداف برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان عنوان کرد.

وی گفت: محل برگزاری آزمون ها در کرمانشاه حسینیه ثارالله، در اسلام آباد مسجد جامع، جوانرود مسجد حضرت رسول (ص)، روانسر مسجد صلاح الدین ایوبی، سنقر هنرستان شهید واعظی و شبستان حرم امام زاده احمد، سرپل ذهاب حسینیه حرم احمد بن اسحاق، کرند غرب سالن امتحانات امام خمینی (ره)، دالاهو مسجد جامع ریجاب و سالن امتحانات الغدیر ، صحنه حوزه حسینیه حوزه علمیه خواهران و حسینیه مسجد امام حسین (ع)، پاوه سالن امتحانات امام خمینی (ره) و در کنگاور دبیرستان دخترانه معراج خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در این این طرح تنها بحث حفظ را دنبال نمی کنیم، بلکه آموزش روخوانی و روان خوانی، ترتیل و تجوید در رده های سنی مختلف دنبال می شود.

حسینی اراکی با بیان اینکه دوستان ما در ادارات اوقاف در تلاش برای جذب افراد برای فرگیری آموزش های قرآنی هستند، گفت: در سال ۹۴ با توجه نیت واقفین و اجرای نیات واقفین در وقفیات قرآنی، خانه نور فعالیت خود را آغاز و به تربیت حافظان و قاریان قرآن پرداخت.

وی یادآور شد: در سال ۹۲ نیز رویکرد جدیدی در پیش گرفتیم و با مشخص کردن مراکز قرآنی در شهرستان ها یک ستاد راهبری تشکیل و هدایت آنها را به عهده گرفتیم تا در پیشبرد اهداف مقداری چابک شوند.

حسینی اراکی تعداد مربیان و مراقبان در آزمون پنج شنبه در کرمانشاه را ۱۰۸۳ نفر اعلام کرد و گفت: در هر شهرستان نیز به تناسب تعداد شرکت کنندگان مربی و مراقب برای برگزاری یک آزمون عظیم در یک رویداد عظیم قرآنی حضور دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان با اشاره به برگزاری برنامه «سوگواره باس نبوی» در بقاع متبرکه استان طی دهه اول فاطمیه، افزود: برای دهه دوم نیز برنامه هایی تدارک دیده شده که اعلام خواهد شد.

کد خبر 3568169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha