۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۰۴

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

۳۶ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال قم مصدوم شدند

۳۶ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال قم مصدوم شدند

قم - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از مصدومیت ۳۶ نفر در حوادث چهارشنبه اخر سال در قم خبر داد و گفت: ۱۲ نفر از این افراد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل مظفری ظهر چهارشنبه در نشست خبری که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم پیرامون اقدامات و فعالیت‌های نوروزی برگزار شد، گفت: در حوزه درمان در ایام نوروز از یک ماه پیش هماهنگی‌های لازم انجام شده است و جلساتی را با رؤسای بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برگزار کرده‌ایم و آماده ارائه خدمات درمانی به مردم قم و زائرین در ایام نوروز هستیم.

وی در خصوص مراجعات به بیمارستان برای حوادث چهارشنبه سوری گفت: ۳۶ نفر از همشهریان که ۲۷ نفر مرد و ۹ زن بودند در این شب مصدوم شدند که ۲۴ نفر از آن‌ها سر پایی مداوا شده و ۱۲ نفر به بیمارستان منتقل شد.

وی همچنین از یک مورد سوختگی و ۹ مورد آسیب به چشم در چهارشنبه آخر سال خبر داد که یک مورد هم برای مداوا به تهران اعزام شده است.

فعالیت بسیج سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین‌

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه اظهار داشت: از آنجایی که معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی وظیفه بهداشت و درمان در مناطق روستایی و شهری را بر عهده دارد لذا بر این اساس برنامه ریزی‌ها صورت گرفته است تا در مناطق روستایی در ایام نوروز مردم بتوانند به صورت ۲۴ ساعته از خدمات درمانی و بهداشت برخوردار و دسترسی به پزشک داشته باشند.

مرتضی آقا حسنی گفت: در مناطق شهری نیز بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط که از اول اسفندماه شروع شده است تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت و همچنین ۱۶ اکیپ دو نفره از همکاران ما به طور مداوم به نظارت و بازرسی می‌پردازند و تا کنون ۹۶ تخلف گزارش و ۱۲ مورد پلمپ صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: برای کنترل بیماری در ایام نوروز در آمادگی کامل قرار داریم.

نظارت بر توزیع دارو در ایام نوروز

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست با بیان اینکه رسالت ما در این معاونت نظارت در تولید، تأمین و توزیع دارو و ملزومات پزشکی است، گفت: تمامی اقدامات برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر در ایام نوروز دیده شده است.

سید محمد میلانی با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های این معاونت در بحث نظارت است، افزود: تمام توان خود را برای انجام این رسالت به کار خواهیم گرفت.

کد خبر 3581837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha