۹ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۰۱

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر:

۱۲۷ عملیات امدادی در استان بوشهر انجام شد/ نجات ۳۰۰۰ حادثه‌دیده

۱۲۷ عملیات امدادی در استان بوشهر انجام شد/ نجات ۳۰۰۰ حادثه‌دیده

بوشهر - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۲۷ عملیات امداد و نجات هلال احمر در این استان انجام شد.

حسین درویشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان هشتمین روز از فروردین ماه امسال ۲۳ مورد حادثه جاده‌ای در استان بوشهر به وقوع پیوست که ۶۴ نفر حادثه دیدند و ۶۱ نفر مصدوم شدند، ۲۷ نفر سرپایی درمان شدند و ۱۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی همچنین به وقوع ۱۴ حادثه دریایی طی این مدت در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در این حوادث ۷۸ نفر دچار حادثه شدند که با اقدام نیروهای هلال احمر نجات یافتند که از این تعداد ۲۶ نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل هلال‌احمر استان بوشهر از ارائه ۸۱ مورد خدمات حضوری توسط هلال احمر خبر داد و بیان کرد: دو هزار و ۸۶۱ نفر حادثه دیده بودند که دو هزار و ۸۶۰ نفر نجات یافتند.

درویشیی خاطرنشان کرد: در مجموع از هزار و ۱۱۵ نفر مصدوم، هزار و ۹۷ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۴ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند و هزار و ۵۴۰ نفر اسکان داده شدند.

امدادرسانی به سه هزار حادثه‌دیده

وی با اشاره به وقوع هشت حادثه شهری طی این مدت، اضافه کرد: در این حوادث ۹ نفر حادثه دیدند که هفت نفر نجات یافتند و پنج نفر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

درویشی جمع کل حوادث را ۱۲۷ مورد عملیاتی عنوان کرد و ادامه داد: ۳ هزار و ۱۳ نفر حادثه دیدند که تعداد نجات‌یافتگان ۳ هزار و هفت نفر بود، هزار و ۲۰۸ نفر مصدوم شدند و ۲۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند، خدمات سرپایی به هزار و ۱۵۱ نفر ارائه شد و هزار و ۵۴۰ نفر اسکان داده شدند.

وی افزود: در استان بوشهر ۱۵۸ تیم عملیاتی با ۵۹۷ نیرو شامل ۱۱ پرستار، ۳۵۳ نجات‌گر، ۲۳۳ امدادگر فعالیت دارند که با شش آمبولانس، شش قایق، شش خودرو نجات و یک ست هیدرولیک خدمات‌دهی می‌کنند.

ارائه خدمات هلال احمر به ۱۴۳ هزار نفر

مدیرعامل هلال‌احمر استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۹ پزشک و ۱۱۲ پیراپزشک، خاطرنشان کرد: ۷۷۷ خواهر و ۷۴۱ برادر از جوانان جمعیت هلال احمر نیز در این ایام خدمات‌دهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع خدمات هلال احمر به ۱۴۳ هزار و ۴۷۶ نفر از مسافران نوروزی ارائه شده است، گفت: تست قندخون و فشار خون برای ۲۵ هزار و ۳۸۳ نفر انجام شده است.

درویشی در پایان از ارائه خدمات فضای دوست‌دار کودک به پنج هزار و ۵۷ نفر، برگزاری نماز برای ۱۰ هزار و ۸۸۶ نفر و توزیع ۷۰ هزار نقشه و بروشور برای بیش از ۴۹ هزار نفر خبر داد.

کد خبر 3586110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha