۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹

ادامه اکران «استریپی» در آمریکا/ آسیا هم میزبان می‌شود

ادامه اکران «استریپی» در آمریکا/ آسیا هم میزبان می‌شود

اکران انیمیشن «استریپی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی در سینماهای آمریکا ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، انیمیشن کوتاه «استریپی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی در قالب برنامه نمايش نمايش‌ها «The Animation Show of Shows» طی ۸ ماه در سينماهای آمريکا اکران شده است و نمايش آن همچنان در آمريکا و سپس در برخی کشورهای اروپايی و آسيايی ادامه پیدا می کند.

اين اولين بار است که يک انيميشن کوتاه ايرانی فرصت اکران طولانی در کشورهای مختلف را به دست می‌آورد. «استريپی» به همراه ۱۰ انیمیشن‌ دیگر از کشورهای استرالیا، فرانسه، ایرلند، آمریکا، روسیه و سوییس و چهار فيلم مستند که يکی از آنها درباره بابک و بهنود نکويی است، از ۸ ماه پيش در قالب برنامه «نمايش‌ نمايش‌ها» در سينماهای آمريکا اکران شده است و سال جدید میلادی در کشورهای آسیایی نیز اکران می‌شود.

برنامه «نمايش نمايش‌ها» که توسط کمپانی Acme film works برگزار می‌شود، به معرفی نمايش بهترين انيميشن‌های کوتاه توليد شده در سراسر جهان اختصاص دارد و ران دايموند بنيانگذار اين کمپانی و داور و تهيه‌کننده انيميشن، هر ساله بهترين انيميشن‌ها را انتخاب و در قالب برنامه «نمايش نمايش‌ها» به انيميشن‌سازان و علاقمندان به انيميشن در سراسر جهان معرفی می‌کند.

امسال در هفدهمين دوره از برنامه «نمايش نمايش‌ها» اين فرصت فراهم شده که انيميشن‌های اين مجموعه در تعداد زيادی از سينماهای آمريکا و ديگر کشورها به نمايش درآيد. اکران اين مجموعه از سپتامبر ۲۰۱۵ در سينما «آرک لايت» هاليوود آغاز شد و اين روزها در Gateway film center ادامه دارد.

از انيميشن‌های اين مجموعه علاوه بر «استريپی» می‌توان به «ما بدون کهکشان نمی توانيم زندگی کنيم» به کارگردانی کنستانتين برونزيت از روسيه و «جهان فردا» به کارگردانی دان هرتزفلد از آمريکا اشاره کرد که برای دريافت جايزه اسکار نامزد شدند.

«استریپی» بر اساس موسیقی کلاسیک «رقص‌ مجار شماره ۵»  اثر یوهانس برامس (۱۸۹۷- ۱۸۳۳) ساخته شده و درباره کارگر یک کارخانه بزرگ است که تصمیم می‌گیرد در کار ملال آور راه راه کردن بسته‌های کارخانه خلاقیتی ایجاد کند. این انیمیشن که در استودیو گنبد کبود با تکنیک دو بعدی در ۳ دقیقه و ۳۵ ثانیه ساخته شده، تاکنون در بیش از ۳۰ جشنواره معتبر چون انسی فرانسه، انیماموندی برزیل، ایماجیناریا ایتالیا، اکسپوتونز آرژانتین، کلیک هلند و انیمست رومانی شرکت کرده و موفقیت‌هایی به دست آورده که از آن جمله می‌توان به عنوان بهترین متحرک‌سازی در جشن خانه سینمای ایران، منتخب CITIA در جشنواره انسی فرانسه به عنوان یک نمونه آموزشی برای کودکان فرانسوی و حضور در بخش پلی‌آف جشنواره انیموکته لهستان اشاره کرد.

همچنین این انیمیشن دیپلم افتخار نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران را نیز به دست آورده و به عنوان منتخب  بخش خاورمیانه در جشنواره «راه سبز» لندن به نمایش درآمده است و برنده جایزه وزارت کار در جشنواره فیلم کوتاه تهران است. مجلات و منتقدان بین‌المللی نیز انیمیشن «استریپی» را معرفی و تحلیل کرده‌اند که از آن جمله می‌توان مجله لس‌آنجلس تایمز، لس آنجلس مگزین، سیاتل مگزین، ایت اند درینک فیلم و ورایتی را نام برد.

کد خبر 3599635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha